خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری خبر داد:

اختصاص ۱۰۰۰میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۲۷

قانون مشخص است و صندوق نوآوری و شکوفایی تنها منبع تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص هزار میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد و با تقدیر از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی البرز آن را دور از انتظار توصیف کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سورنا ستاری شامگاه چهارشنبه، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: البرز قابلیت های ذاتی زیادی دارد که حجم بالایش صنایع، یکی از آنهاست و استفاده از این پتانسیل ها زمینه مناسبی برای شکوفایی این استان است ولی نوآوری در این صنایع در قالب شرکت های دانش بنیان اتفاق می افتد.

وی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان را دارای نوآوری های فراوان توصیف کرد و گفت: این حد از نوآوری را انتظار نداشتم و از آن در برنامه ریزی های پیش رو برای استان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه بخشی از پتانسیل های پژوهشکده ها و مراکز بزرگ تحقیقاتی و پژوهشی استان به نمایش درآمد که می توان از آن برای توسعه استان استفاده کرد.

ستاری درباره حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های پژوهشی با تاکید بر اینکه این معاونت در هیچ طرحی سرمایه گذاری نمی کند، گفت: قانون مشخص است و صندوق نوآوری و شکوفایی منبع تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه این صندوق محرک ما است، افزود: امسال تلاش زیادی شده تسهیلاتی برای صندوق در نظر گرفته شود.

معاون علمی رئیس جمهور ما از این صندوق به عنوان محرک استفاده می کنیم ولی هدف اصلی تجاری سازی ایده ها و افکار است که ابتدای این مسیر از دانشگاه و انتهای آن به بازار ختم می شود و شرکت های دانش بنیان حلقه واسط این مجموعه به شمار می روند.

ستاری اظهار امیدوای کرد که با سیاست های جدید پژوهشی در استانها بتوان این مسیر را عملی کرد.

وی در عین حال گفت: این امر نافی پژوهش های مرز دانش نیست و معاونت علمی است که در حوزه مرز دانش سرمایه گذاری می کند ولی باید مرز دانش را تعریف کرد.

ستاری همکاری صنعت و دانشگاه را ضروری خواند و افزود: این کار به نظام های وا سط از جمله پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیاز دارد که هر کدام نیز کارکرد خود را دارند.

معاون علمی رئیس جمهور، بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری را هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بودجه سال آینده این صندوق تقریبا همین قدر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز