خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار میرزاده؛

وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت جدی دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۶۴

باید به صورت جدی وحدت حوزه و دانشگاه را دنبال کرده و نگذاریم این مهم در حد شعار باقی بماند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز امیدواری کرد تا تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی هر چه سریعتر تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونین وی که در محل ساختمان مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضرتعالی را از همان روزهای سخت انقلاب به عنوان انسانی پرتلاش می‌شناسیم.

وی در ادامه سخنان خود به هزینه‌های تحصیل در دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی علاقه‌مندند تحصیلات عالیه را دنبال کنند اما گاهی شهریه‌هایی از سوی دانشگاه دریافت می‌شود که تناسبی با درآمد خانواده‌ها ندارد، ‌اگر حل این مشکل در دستورکار قرار گیرد برای کشور مفید خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر تحصیل دانشجویان در شهرهای محل سکونت خود تصریح کرد: باید سازوکاری فراهم شود تا دانشجویان هر شهری مخصوصا دانشجویان دختر در همان شهر محل سکونت امکان تحصیل داشته باشند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه کشور ما با هجمه‌های تبلیغاتی فراوانی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد مواجه است، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره یا از نظر اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی سعی در درگیری با کشور ما دارند و در این سال‌های انقلاب روزی نبوده که درگیر برنامه‌های دشمن نباشیم، در این راستا تدابیری اندیشیده شود تا دانشجویان را از نظر اخلاقی و فرهنگی بیمه کنیم تا حد زیادی با برنامه‌های دشمنان مقابله کرده‌ایم و البته برای تحقق این مهم باید سرمایه‌گذاری بیشتری در فضای دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان با شبهات احتمالی متعددی روبرو هستند، یادآور شد: دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و در دوره‌هایی مانند دبیرستان با شبهات کمتری روبرو هستند اما زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند با سیلی از شبهات اعتقادی فضای متفاوت دیگری را پیش روی خود می‌بینند و در این شرایط چه بسا دانشجویان ما به کلی تغییر رفتار دهند؛ از این جهت باید تدابیر تازه اندیشیده شده و چند برابر سرمایه‌گذاری کنونی در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای حل این معضل همکاری نزدیک حوزه‌های علمیه با دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها است، ابراز داشت: اگر یک همکاری سیستماتیک میان حوزه و دانشگاه َآزاد صورت گیرد تا حد زیادی دانشجویان و اساتید مختلق‌تر به اخلاق اسلامی خواهند بود و بسیاری از شبهات برای آنها حل می‌شود؛ حوزه علمیه آمادگی خود را برای همکاری در بخش مسائل دینی و اخلاقی با دانشگاه آِزاد اعلام می‌کند.

حسینی بوشهری اضافه کرد: هم حوزه و هم دانشگاه دو بال کشور برای پیشرفت هستند و پیشرفت هر یک پیشرفت دیگری محسوب می‌شود و از این‌رو باید به صورت جدی وحدت حوزه و دانشگاه را دنبال کرده و نگذاریم این مهم در حد شعار باقی بماند، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت این دو نهاد علمی در هدف و رشد و بالندگی کشور.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی تنظیم شود تا ما آن پیش‌نویس را برای تصویب به شورای عالی حوزه‌های علمیه بفرستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز