خبرگزاری کار ایران

در اولین همایش توسعه و عدالت آموزشی مطرح شد؛

۵ مطالبه از مردم و سیاستگذاران، برای کاهش محرومیت آموزشی کودکان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۰۰

اختصاص «سرفصل ویژه عدالت آموزشی کودکان» در لایحه بودجه ۹۴ و برنامه توسعه ششم به عنوان پیشنهاد ویزه کار‌شناسان اقتصادی و اموزشی در همایش مطرح شد.

اولین همایش «توسعه و عدالت آموزشی»، بعد ازدو روز و با سخنرانی۳ وزیر دولت یازدهم، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشاور اقتصادی رییس جمهور، معاون مرکز نظارت راهبردی ریاست جمهوری و ۲۸صاحبنظر(نمایندگان اقتصاددانان، جامعه‌شناسان، خبرگان آموزشو پرورش، هنرمندان، فعالان اجتماعی و خبرگان بخش خصوصی)، عصر دیروز در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف به پایان رسید.

در بیانیه پایانی این همایش که در حضور مسعود نیلی(مشاور اقتصادی رییس جمهور) قرائت شد، ضمن تاکید بر شعار انتخاب شده برای اولین همایش یعنی «مشارکت مردم و سیاستگذاران، برای کاهش فقر آموزشی کودکان»، ۵ مطالبه در راستای تحقق این شعار، مطرح شد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و پیشرفت در امر توسعه آموزشی دولت موظف است در به رسمیت شناختن «آموزش باکیفیت»، به عنوان حق مسلم کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال اهتمام جدی از خود نشان دهد و در تعریف شاخص آماری مناسب برای «خط فقر آموزشی کودکان» شفاف‌تر از گذشته عمل کند تا مردم و پزوهشگران اموزشی در جریان سیاسگذاری‌ها در این بخش قرار بگیرند. همچنین دستگاهای اجرایی باید نسبت به تسهیل مشارکت «گروه‏های مردم نهاد» در حوزه ارتقای عدالت آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند و موانع موجود مانند شرایط بعضا سختگیرانهٔ ثبت و نظارت بر فعالیت سازمانهای مردم نهاد در حوزهٔ کودکان و اموزش انان را تا حد ممکن کاهش دهد. توسعه «نوآوریهای مالی و تکنولوژیک» در راستای کاهش فقر کمی و کیفی آموزشی کودکان نیز از دیگر مطالبات شرکت کنندگان در این همایش بود. همچنین اختصاص «سرفصل ویژه عدالت آموزشی کودکان» در لایحه بودجه ۹۴ و برنامه توسعه ششم به عنوان پیشنهاد ویزه کار‌شناسان اقتصادی و اموزشی در همایش مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز