خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری:

آموزش در مناطق محروم نیازمند توجه ویژه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۴۵

هر چه به بخش‌های شرقی و جنوبی و برخی نقاط کشور می‌نگریم، میزان برخورداری از امکانات و منابع آموزشی کمتر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: حوزه آموزش در مناطق محروم کشور نیازمند توجه و نگاه ویژه‌ای در سطوح مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید پورمحمدی در همایش توسعه و عدالت آموزشی افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته تاکنون نگاه متوازن و متعادلی به حوزه آموزش نبوده و این امر نیازمند تصحیح نگاه کلان مدیریتی است.

وی افزود: هر چه به بخش‌های شرقی و جنوبی و برخی نقاط کشور می‌نگریم، میزان برخورداری از امکانات و منابع آموزشی کمتر می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: مناطق محروم کشور یک کمربند قرمز نابرخورداری را حول مناطق مرکزی کشور ایجاد کرده است که این مساله در حوزه آموزش و پرورش نیز کاملا مشهود است.

معاون برنامه‌ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در سال ۹۲ گفت: ایجاد فرصت‌های عادلانه برای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر افراد در مناطق محروم از جمله اولویت‌های ما بوده است.

وی ادامه داد: از جمله تلاش‌های ویژه ما و تقاضای ما از سایرین، ترغیب خانواده‌ها برای ادامه تحصیل و ثبت‌نام فرزندان ترک تحصیل‌کرده‌شان است.

پورمحمدی متذکر شد: تلاش ویژه در حوزه افراد ترک تحصیل کرده باید معطوف به مناطق محروم علی‌الخصوص دختران شود؛ زیرا در این بخش محرومیت‌های فراوانی وجود دارد.

پورمحمدی در ادامه پیرامون مشکلات ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم کشور یادآور شد: باید از ساختارهای قومی، طایفه‌ای و محلی در گسترش آموزش و سوادآموزی کمک گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز