خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی سازمان سنجش درگفتگو با ایلنا:

اول تیرماه، توزیع کارت شرکت درآزمون سراسری ۹۳ آغازمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۹۷

کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون یکشنبه اول تیرماه لغایت چهارشنبه ۴ تیرماه برای مشاهده و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام زمان توزیع کارت آزمون سراسری ۹۳ جزئیات مربوط به آن را عنوان کرد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون یکشنبه اول تیرماه لغایت چهارشنبه ۴ تیرماه برای مشاهده و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کلیه داوطلبان متقاضی برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سنجش مراجعه و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام، شماره شناسنامه، ‌شماره پرونده، کد رهگیری ثبت نام، نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شناسنامه یک نسخه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمارا تهیه کنند.

توکلی بااشاره به داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی هستند، افزود: این داوطلبان باید علاوه بر دریافت پرینت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی برای پرینت کارت شرکت در آزمون گروههای آزمایشی دوم وسوم نیز اقدام کند.

وی تصریح کرد: هر دواطلب بعد از دریافت پرینت کارت باید اطلاعات مندرج بر روی آن را کنترل و درصورت مشاهده مغایرت در بندهای ۱،۳، ۴،۷،، ۱۲،۱۳، ۱۴،۱۵، ۱۶،۱۷، ۱۸،۱۹، ۲۰،۲۱، و ۲۲ ضرورت دارد به سایت سازمان و قسمت ویراش اطلاعات حداکثر تا پایان شنبه ۷ تیرماه مراجعه و از این طریق نسبت به اصلاح مورد یا موارد مذکور اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: داوطلبان در صورتی که در اطلاعات مندرج در بندهای ۲،۶، ۸،۹ و ۱۰(جنس، دین، زبان خارجه امتحانی، معلولیت وبهیار) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند ضرورت دارد در روز سه شنبه سوم تیرماه لغایت چهارشنبه ۴ تیرماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و از ساعت ۱۴ الی ۱۸ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر(کارت ملی و یاشناسنامه عکس دار) به نماینده مستقر سازمان سنجش در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مندرج در اطلاعیه منتشره مراجعه کنند.

وی با اشاره به کارتهای دارای اشکال؛ فاقد مهر بودن عکس و واضح نبودن عکس افزود: ضروری است دواطلبانی که کارت شرکت در آزمون آنها چنین وضعیتی دارد روز سه شنبه ۳ تیرماه الی چهارشنبه ۴ تیرماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و همچنین ساعت ۱۴ الی ۱۸ با به همراه داشتن دوقطعه عکس۳۴ و کارت ملی یا شناسنامه عکس دار شخصا به نماینده مستقر سازمان سنجش در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره۲ مراجعه تا موضوع را دنبال کنند ومشکل برطرف شود.

توکلی افزود: چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و چه به صورت حروف ناخوانا باشد ضروری است از روز سه شنبه ۳ تیرماه تا چهارشنبه ۴ تیرماه به نماینده سازمان سنجش مراجعه کنند تا مشکل برطرف شود.

وی بااشاره به فهرست رشته های دارای شرایط خاص که به صورت متمرکز دانشجو می پذیرد، افزود: فهرست این رشته ها به طور جداگانه از روز یکشنبه ۱ تیرماه بر روی سایت قرار داده می شود تا دواطلبان این گونه رشته ها در صورت واجد شرایط بودن و علاقه مند بودن براساس ضوابط مربوط تا پایان روز سه شنبه ۱۰ تیر ماه نسبت به انتخاب رشته محل های گروه آزمایشی مربوطه که گزینش آنها به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می گیرد اقدام و در فرم مربوط مشخص کند.

توکلی به آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام در آزمون موفق به اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، ‌غیر دولتی و پیام نور نشده اند، اشاره کرد و گفت: این دواطلبان می توانند با پرداخت ۵۸ هزار ریال به صورت الکترونیکی و به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت گذاری بند مذکور از تاریخ یک تیرماه لغایت ۷ تیرماه اقدام کند.

وی بااشاره به داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد براساس آزمون سراسری صورت می گیرد که پس از اعلام نتایج اولیه و در یافت کارنامه این دسته ازداوطلبان برای انتخاب رشته می توانند به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۶ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه ۶ تیر و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه ۷ تیر در ۳۶۴ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز