خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت اعلام کرد؛

ابلاغ شاخص‌های رتبه‌بندی فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۵۹

با بهره‌گیری از این شاخص‌ها، ضمن پایش و کنترل اقدامات دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی و فرهنگی امکان هدایت، نظارت و سیاستگذاری حاکمیتی میسر خواهد بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی نسخه ۰۱ شاخص‌های رتبه‌بندی فعالیت‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را برای اجرای آزمایشی به مدت یکسال به معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، " محمدحسین آیتی " گفت: این معاونت با بهره‌گیری از سند چشم‌انداز، و بند «و» ماده ۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین راهبرد شماره ۳ نظام فرهنگی - تربیتی سند دانشگاه اسلامی که بر تبیین و طراحی نظام رتبه‌بندی فرهنگی - تربیتی دانشگاه‌ها، به منظور ایجاد فضای رقابتی تأکید کرده اقدام به تدوین شاخص‌ها در گستره ارزیابی کلان و خرد در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از این شاخص‌ها، ضمن پایش و کنترل اقدامات دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی و فرهنگی امکان هدایت، نظارت و سیاستگذاری حاکمیتی میسر خواهد بود و در ‌‌نهایت با رتبه‌بندی فعالیت‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کارایی و اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌ها بهبود خواهد یافت.

به گفته وی رتبه‌بندی با استفاده از شاخص‌ها، امکان بهبود کیفیت و رقابت را فراهم می‌کند و همچنین بررسی و ارزش‌گذاری اقدامات در حوزه‌های قرآن و عترت، فرهنگی و فوق‌برنامه، امور رفاهی دانشجویان، امور تربیت بدنی دانشجویان، ادارات مشاوره و راهنمایی دانشجویان، و شوراهای انضباطی دانشجویان را در ابعاد مختلف میسر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز