خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل در گفتگو با ایلنا:

به انجام رساندن رسالت عظیم معلمی بدون رضایتمندی شغلی امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۰۲

معلمین قشری فهیم، فرهیخته و قانع هستند و تنگناهای مالی دولت را به خوبی درک می‌کنند، اما وقتی تبعیض‌ها را در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف دولتی مشاهده می‌کنند آزرده خاطر می‌شوند.

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل گفت: دغدغه‌های معیشتی معلمان و رضایتمندی شغلی لازمه انجام رسالت عظیم معلمی است و از معلمی که معیشت دغدغه اصلی‌اش باشد، نمی‌توان انتظار داشت از عهده رسالت مهم معلمی به نحو مطلوب برآید.

میرغلامحسین گنجی دبیر انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اردبیل گفت: معلم رکن اساسی تعلیم و تربیت و عنصر مؤثر در فرهنگ سازی یک جامعه است و اگر بپذیریم برای توسعه متوازن یک جامعه به بستر فرهنگی مناسب نیازمندیم؛ معلمان نیزنقشی بی‌بدیل در توسعه یک جامعه به عهده دارند.

گنجی با ذکر این نکته که تبعیض در بین کارکنان بخش‌های مختلف دولتی بیش از هر چیزی معلمین را آزار می‌دهد گفت: معلمین قشری فهیم، فرهیخته و قانع هستند و تنگناهای مالی دولت را به خوبی درک می‌کنند، اما وقتی تبعیض‌ها را در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف دولتی مشاهده می‌کنند آزرده خاطر می‌شوند.

وی با یادآوری این نکته که معلمان بیش از سایر اقشار در شکل‌گیری دولت تدبیر و امید نقش ایفا کرده‌اند، ‌گفت: قاطبه فرهنگیان از حامیان دولت یازدهم و شخص ریاست محترم جمهوری هستند و به مشکلات دولت در بخش آموزش و پرورش به خوبی واقفند و می‌دانند که حل مسائل انباشته شده نیازمند زمان، عزم ملی و همراهی همه نهادهای حکومتی است.

این مدرس دانشگاه افزود: معلمان در عین حال انتظار دارند در دولت تدبیر و امید اهتمام جدی و بیشتری در راستای رفع تبعیض‌ها، ارتقاء سطح معیشی و جایگاه اجتماعی معلمان و همچنین بهبود دستگاه تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی و اجرای انجمن اسلامی معلمان استان در پاسخ به این سؤال که مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت استان را چگونه ارزیابی می‌کنید و موضع انجمن در این ارتباط چیست؟ توضیح داد: با توجه به اینکه انجمن اسلامی معلمان به عنوان یک گروه شاخص و اصیل اصلاح طلب از حامیان اصلی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بوده و نقش موثری در شکل گیری دولت یازدهم داشته‌اند، لذا موفقیت این دولت را به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت موفقیت خود می‌دانند و بر این اساس با دقت و حساسیت تحولات به وجود آمده در این بخش را پی‌گیری و رصد می‌کند.

گنجی افزود: معلمان برخود وظیفه می‌دانند در دیدارهای مختلف موارد لازم را با متولیان محترم امر دلسوزانه در میان گذاشته و انتظارات جامعه فرهنگیان را به استحضار ایشان برساند.

وی ادامه داد: دفاع از استقلال آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد و توسعه امکانات رفاهی برای فرهنگیان استان، ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان در کشور از لحاظ قبولی در کنکور، دروس هماهنگ کشوری و شاخص‌های دیگر آموزشی و پرورشی، تکیه بر عقل کار‌شناسی در تصمیم‌گیری‌ها، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تشکل‌های صنفی و سیاسی معلمان استفاده از نیروهای توانمند، ‌شایسته و معتقد به گفتمان دولت تدبیر و امید در مدیریت‌های آموزش و پرورش استان جزو انتظارات قاطبه فرهنگیان از مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل با ذکر این نکته که با تغییر دولت انتظار تغییر در مدیریت‌ها امری طبیعی است، گفت: انتظار این است که در نصب مدیران جدید علاوه بر شایستگی و توانمندی به گرایش‌های فکری افراد نیز توجه شود چرا که افرادی که گفتمان‌ دولت یازدهم را قبول ندارند و با برنامه‌های ریاست محترم جمهوری همدل نیستند و بعضاً حامی جریان‌های افراطی و تندرو بوده‌اند، نمی‌توانند مجری خوبی برای برنامه‌های دولت باشند و قطعاً در پی ‌اثبات این گزاره خواهند بود که هیچ چیز تغییر نکرده است. این امر ضمن ایجاد سکون و رکود در برنامه‌ها، باعثدلسردی و ناامیدی بدنه آموزش و پرورش از دولت خواهد شد.

گنجی یادآور شد: البته این به معنی استفاده نکردن از ظرفیت افراد شایسته در جایگاه‌های مناسب نیست و معتقد هستیم باید از تمامی ظرفیت‌ها در جایگاه‌های مناسب خود استفاده کرد.

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان در پایان این گفتگو ضمن آرزوی توفیق برای تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت گفت: دستگاه تعلیم و تربیت امروز ما نیازمند خلاقیت و کارآمدی برای نیل به اهداف سند تحول آموزش و پرورش و سند چشم انداز بیست ساله است و این مهم جز با به کارگیری نیروهای خلاق، خوش فکر و معتقد به گفتمان ریاست محترم جمهوری و همسو و همراه با خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی مردم حاصل نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز