خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

استقرار فن بازار در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۰

تا پایان سال بورس ایده برای اولین بار در سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی شود تا باقیمت گذاری اختراعات بحثخرید و فروش دارایی‌های فکری کلید بخورد.

ایلنا: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به استقرار فن بازار در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی گفت: برای اولین بار با استقرار فن بازار در جشنواره بازار مالکیت‌های فکری راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری امروز(یکشنبه) در نشست خبری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی بااشاره به اهداف این جشنواره گفت: شناسایی نوآوران و مخترعان و حمایت مادی و غیر مادی و هدایت و توانمندسازی آنان، شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و معرفی آن‌ها به نخبگان و صاحبان ایده به منظور رفع نیازمندی‌ها و ارائه راهکار حل مشکلات و به کارگری افراد مستعد و نخبه در این طرح‌ها از جمله اهداف جشنواره نوآوری و شکوفایی به شمار می‌رود.

ستاری ادامه داد: فرهنگ سازی و ایجاد تعامل سه جانبه مخترعان، سرمایه گذاران و کارگزاران و استفاده از ظرفیت هر یک از طرفین برای تجاری سازی دستاوردهای نخبگان، آموزش نخبگان با فرآیند تجاری سازی و ارائه مشاوره‌های تخصصی و ایجاد تعامل بین مخترعان و سرمایه گذاران داخل کشور از دیگراهداف جشنواره نوآوری و شکوفایی است.

وی با تاکید براینکه بنیاد ملی نخبگان در تلاش است با حمایت از اخترعات، اثرگذاری مخترعان را در جامعه افزایش دهد، افزود:
روند حمایت بنیاد ملی نخبگان از اختراعات به این شکل است که مخترعان می‌توانند در جشنواره‌های منطقه‌ای اخترعات که در طول سال توسط بنیاد‌های استانی نخبگان برگزار می‌شود شرکت کنند و پس از داوری و کسب تاییدیه سطح ۳ اختراعات و دریافت حمایت ۳ تا پنج میلیون تومانی بنیاد در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی شرکت کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم در طول برگزاری جشنواره میزان قابل توجهی قرارداد بین مخترعان و سرمایه گذاران منعقد شود.

وی ادامه داد: همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر‌پذیردر طول برگزاری این جشنواره برای حمایت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بروی اختراعات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان حضور دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورتصریح کرد: تا پایان سال بورس ایده برای اولین بار در سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی شود تا باقیمت گذاری اختراعات بحثخرید و فروش دارایی‌های فکری کلید بخورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز