خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه هفتمین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز ایران ۱۴۰۴؛

منطقه آزاد چابهار الگوی توسعه کشور در سند چشم انداز معرفی شد

کد خبر : ۱۲۲۶۷۰

باوجود تلاش‌های انجام شده برای جبران عقب ماندگی‌های سیستان و بلوچستان، هنوز راه زیادی برای زدودن محرومیت از این استان در پیش است.

ایلنا: هفتمین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز ایران ۱۴۰۴ پنج شنبه شب با معرفی چابهار به عنوان الگوی توسعه مناطق آزاد کشور در این سند، در این بندر زیبای جنوبی سیستان و بلوچستان پایان یافت.

به گزارش ایلنا در اختتامیه این نشست دست اندرکاران، مدعوین و اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی رسانه‌های ارتباط جمعی در جهت تحقق سند چشم انداز، منطقه آزاد چابهار را به عنوان الگوی توسعه مناطق آزاد کشور در این سند معرفی کردند.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار طی سخنانی با اشاره به وسعت سرزمینی، تاریخ اسطوره‌ای، تنوع اقلیمی و جاذبه‌های توریستی این خطه از ایران، گفت: باوجود تلاش‌های انجام شده برای جبران عقب ماندگی‌های سیستان و بلوچستان، هنوز راه زیادی برای زدودن محرومیت از این استان در پیش است.

ˈ " حامد علی مبارکی " ˈ با اشاره به درخواست مسوولان محلی و در عین حال تاکید مقامات کشوری و مهمانان نشست رسانه و سند چشم انداز بر تبدیل منطقه آزاد چابهار به منطقه الگوی توسعه کشور در سند چشم انداز، این هدف گذاری را اقدامی شایسته جهت کمک به چابهار و سند چشم انداز عنوان کرد.

وی، توجه به محور شرق کشور به عنوان منطقه‌ای راهبردی برای ترانزیت کالا از آسیای میانه و افغانستان را نه تنها از بعد اقتصادی دارای اهمیت دانست بلکه آن را اقدامی در جهت ارتقای امنیت و توسعه پایدار عنوان کرد.

ˈ " یعقوب جدگال " نماینده مردم چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی نیز در اختتامیه این نشست، توجه به زمان کم باقی مانده برای تحقق سند چشم انداز و در عین حال غافل نشدن از منابع انسانی به عنوان یک گنج پایدار را ضروری دانست و گفت: چابهار با پتانسیل‌هایی مانند نزدیکی به اقیانوس و آبهای آزاد، داشتن بهترین ساحل و گمرک‌های مرزی و حتی جنگل‌های زیبا نظیر جنگل حرا، پتانسیل‌های زیادی برای کمک به توسعه کل کشور از جمله در زمینه تبدیل شدن به قطب صنعت پتروشیمی، فولاد و شیلات را دارد.

دبیر نشست رسانه و چشم انداز و معاون اطلاع رسانی و پژوهش مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در نشست دو روزه رسانه و چشم انداز ارائه کرد و گفت: ۳۵۰ نفر از جمله ۶۰ نفر از مدیران ارشد رسانه‌های کشور در هشت کارگاه آموزشی برگزار شده در این نشست حضور یافته و با هم برای تحقق اهداف تعیین شده در سند چشم انداز همفکری کردند.

ˈ " شهرام گیل آبادی "، کمک به تحقق سند چشم انداز را وظیفه‌ای ملی و دینی عنوان کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) تاکنون ۹ هزار کلمه درباره چشم انداز صحبت کرده و آنرا دومین سند مکتوب بعد از قانون اساسی اعلام فرمودند.

هفتمین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز ایران ۱۴۰۴ توسط معاونت اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و با همکاری منطقه آزاد چابهار در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان و با حضور کار‌شناسان مسائل رسانه در این بندر جنوبی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

شش دوره پیشین این نشست تخصصی در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در دانشگاه صدا و سیما، منطقه آزاد قشم و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز