خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کرج:

زنبورداران کرجی 85 درصد از ژل رویال البرز را تولید می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۰۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از برگزاری روز مزرعه ژل رویال در روستای وله بخش آسارا، خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل صارمی از برگزاری روز مزرعه ژل رویال در روستای وله بخش آسارا  با حضور تاج آبادی پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و محقق معین و نیز جمعی از کارشناسان و بهره برداران شهرستان خبر داد و گفت: برخی از زنبورداران شهرستان کرج با تولید 100 کیلوگرم ژل رویال در سال، پیشگام تولید این محصول در استان البرز هستند. 

وی افزود: سال گذشته 148 کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شد که شهرستان کرج با تولید 126 کیلوگرم از آن توانست 85 درصد تولید این محصول رابه خود اختصاص دهد.

صارمی عنوان کرد: سالانه 3هزار و 300 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید می شود که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری در درمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی و غیره دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با عنوان اینکه تنوع گیاهی بخش آسارا باعث بالارفتن کیفیت و عطر محصولات زنبورستانهای شهرستان می شود، گفت: قیمت مصوب صندوق توسعه ملی برای ژل رویال هر کیلوگرم 5 میلیون تومان تعیین‌ شده و قرص ژل رویال در کشور تولید می شود که نیازی به واردات نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز