خبرگزاری کار ایران

زهرا عربشاهی:

استفاده از گردشگری البرز در مسیر توسعه است/ توجه به البرز در توسعه طرح های گسترده ملی و فرادستی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۵۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز تصریح کرد: حدود ۳۰ شرکت خصوصی و دولتی در البرز مستقر است؛ بنابراین البرز بیشترین تعداد مشارکت بخش خصوصی را در کشور دارد.

به گزارش ایلنا، زهرا عربشاهی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با ارائه گزارشی از عملکرد استان، گفت: ۴۹ روستای گردشگری در استان البرز وجود دارد که می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از ثبت ملی ۲۳۰ آثار تاریخی خبر داد و بیان کرد: وجود جاده چالوس، سایت پرواز و باغ لاله ها در استان البرز از دیگر عواملی است که به صنعت گردشگری استان کمک می کند.

عربشاهی تصریح کرد: مزیت های زیادی در حوزه تقویت صنعت گردشکری البرز وجود  دارد که در این میان می توان به وجود اشکال مختلف اقلیمی در این استان از جمله فضای کوهستانی، موقعیت بیابانی و حتی وجود رودخانه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه البرز می تواند به "بهشت گردشگری ایران" تبدیل شود، ادامه داد: جایگاه استان البرز در طرح های ملی و فرادستی باید مورد توجه قرار گیرد. موقعیت جعرافیایی این استان، همجواری به پایتخت و نزدیک بودن به مراکز سیاسی از دیگر مزیت های استان البرز است.

وی ادامه داد: ۲۳۰ آثار تاریخی، ثبت ملی شد چرا که وجود جاده چالوس، سایت پرواز و باغ لاله ها در این استان از مزیت های قابل توجه گردشگری است. 

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز با اشاره به اینکه از دیگر مزیت های گردشگری البرز که دارای تنوع اقلیمی است؛ عنوان کرد: فضای کوهستانی و اقلیمی، موقعیت بیابانی، کوهها و کوهستان ها و رودخانه ها از دیگر جاذبه های پر اهمیت این استان است. 

عربشاهی با بیان اینکه البرز دارای موقعیت جغرافیایی حائز اهمیتی است، تشریح کرد: همجواری البرز به پایتخت و نزدیک بودن به مراکز سیاسی از دیگر ویژگی های این استان است. 

عربشاهی در پایان به تعداد جلسات برگزار شده اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: ۶۰ جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شد که حدود ۳۵۰ مصوبه اصلی داشته است؛ و از میان آنها ۸۵ درصد مصوبات اجرایی شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز