خبرگزاری کار ایران

جهانگیر شاهمرادی تاکید کرد:

مصوبه شعاع 120 کیلومتری صنایع باید اصلاح شود/ مسئولان استان با جدیت پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۲۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، گفت: برای رفع مشکلات صنایع استان، مصوبه استقرار واحدهای تولیدی در شعاع 120 کیلومتری با توجه به استفاده تکنولوژی روز و آلایندگی کم، باید اصلاح شود. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری، گفت: این مصوبه مربوط به سال 1346 بود که شرط احداث واحدهای آلاینده به شرط خارج شدن از تهران با شعاع 120 کیلومتری با رعایت ضوابط اداری از پرداخت مالیات نیز معاف می شدند. 

شاهمرادی ادامه داد: زمان مصوبه، معیار فاصله زمینی بود و از میدان فردوسی به عنوان مرکز تهران و شهرک صنعتی اشتهارد فاصله زمینی خارج از شعاع 120 کیلومتری درنظر گرفته شد. بنابراین واحدهای تا رده 6 و آلاینده می توانستند در این شهرک مستقر شوند. 

وی با اشاره به جلسه ای که در سال 95 هیئت دولت تشکیل شد، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد سازمان محیط زیست در این جلسه قید فاصله هوایی به این مصوبه اضافه شد و با این روند هم استقرار واحدهای صنعتی اشتهارد و هم پرداخت مالیات بدون معافیت به تولید کنندگان آسیب زد لذا موضوع با جدیت و قاطعیت توسط استاندار، نمایندگان مجلس، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی، پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز این مطالبه را به درخواست متعدد صنعتگران استان، عنوان کرد و ادامه داد: وزیر اقتصاد و وزیر صنعت و معدن و تجارت، درخواست مشترکی را با موضوع اصلاح مصوبه ارائه کردند و در آخرین پیگیری که در استان با وزیر ارتباطات به عنوان وزیر معین، انجام شد، این موضوع مطرح و وزیر پیشنهاد داد با لایحه پیشنهادی استان، ارسال گردد که در هیئت دولت پیگری شود.

شاهمرادی در ارتباط با معایب مصوبه شعاع 120 کیلومتری، اظهار داشت: اعتقاد دارم این مصوبه باید کاملا اصلاح شود چراکه واحدهای تولیدی جدید با کارخانه های قدیم، متفاوت شده و نوع آلایندگی به واسطه استفاده از تکنولوژی خوب، معمولا بسیار جزئی و مورد قبول محیط زیست است بنابراین معتقدم کل واحدهای شهرک های صنعتی باید مشمول معافیت مالیاتی و شرایط عادی استقرار و احداث باشند.

وی با اشاره به استقرار بدون مشکل کارخانه های بزرگ در نزدیکی شهرهای کشورهای پیشرفته دنیا، ادامه داد: کار باید فنی و کارشناسی باشد و نباید با موضوع مهم اقتصاد و تولید به صورت احساساتی، برخورد کنیم. اگر معدود واحدی رعایت ضوابط آلایندگی را نداشته باشد نباید با همه واحدهایی که مقررات و ضوابط آلایندگی را رعایت می کنند، برخورد کرد. 

شاهمرادی با عنوان اینکه در مدت زمان مسئولیت در شرکت شهرک‌های صنعتی البرز، هیچ تذکری از طرف سازمان محیط زیست استان داده نشده است، تصریح کرد: آلودگی هوا تنها به دلیل کارخانه ها نیست چراکه به عنوان مثال هوای شهر تهران در روزهای تعطیل پایان هفته، پاک می شود و این موضوع برای شهر کرج نیز صدق می کند لذا باید برای رفع مشکل، ریشه ای آلودگی هوا را حل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز