خبرگزاری کار ایران

دادستان البرز تاکید کرد:

تعدد زندان‌ها در کرج از عوامل اصلی شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیرمجاز است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: مهاجرت خانواده‌های زندانیان به کرج موجب شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیرمجاز و کانون‌های جرم در سطح استان شده که تاثیر زیادی در افزایش جرایم در البرز دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، حاجی رضا شاکرمی در نشست مشترک دستگاه قضایی استان با نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: بخشی از جرایم به ضعف یا کوتاهی مرزبانان مالی و دیده‌بان‌ها در ادارات و سازمان‌های مختلف برمی‌گردد و اگر این دیده‌بان‌ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند می‌توانیم شاهد کاهش تخلفات باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم نظارت دقیق بانک مرکزی به عنوان مرزبان مالی و پولی موجب شده موسسات مالی فاقد مجوز قانونی به تهدیدی برای سرمایه‌های مردم تبدیل شوند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رصد و مانیتورینگ تغییرات در اراضی ملی و حواشی شهر‌ها، افزود: اگر دیده‌بانی در حوزه منابع طبیعی به درستی انجام شود زمین‌خوار جرات تخلف به خود نمی‌دهد همچنین شهرداری هم باید با عمل به وظیفه دیده‌بانی خود بر ساخت و ساز غیرمجاز در شهر‌ها و حریم آن نظارت دقیق داشته باشد.

شاه کرمی در ادامه با برشمردن علل و عوامل بزه در استان، با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری نمایندگان استان برای حل مشکل زندان قزلحصار و رجایی شهر، گفت: وجود زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار که متعلق به استان تهران است و مهاجرت‌هایی که توسط خانواده زندانیان به حواشی این زندان‌ها می‌شود موجب شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیرمجاز و کانون‌های جرم شده که تاثیر زیادی در افزایش جرایم در استان دارد.

کد خبر : ۳۶۸۹۷۲