خبرگزاری کار ایران

به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد استان البرز صورت گرفت:

بررسی ضرورت اجرای طرح پیمایش ملی خانواده در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۲۳

یکی از مهم‌ترین اهداف این پژوهش، رصد کردن وضعیت خانواده و تغییرات آن در طول بازه‌های زمانی مشخص است.

ضرورت اجرای طرح پیمایش ملی خانواده در ایران، توسط گروه آسیب‌شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا در کرج، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: گروه آسیب‌شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز درصدد اجرای طرحی با عنوان پیمایش ملی خانواده است که یکی از مهم‌ترین اهداف این پژوهش رصد کردن وضعیت خانواده و تغییرات آن در طول بازه‌های زمانی مشخص است.

مهشید منزوی در ادامه افزود: با توجه به کاهش میزان ازدواج، کاهش تمایل به فرزندآوری، ظهور اشکال جدید ازدواج، بالارفتن نرخ طلاق و غیره در خانواده قطعا تولید داده‌های معتبر و علمی در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در پیش‌بینی تغییرات و کنترل آن‌ها داشته باشد.

منزوی اظهار کرد: نشست‌های داخلی با حضور اعضای گروه آسیب‌شناسی جهاد دانشگاهی البرز و شورای علمی این گروه و باهدف بررسی ضرورت، چگونگی و الزامات اجرای این طرح برگزار شده و نظام‌نامه اولیه آن نیز تدوین شده‌است.

وی یادآور شد: در این راستا نشست تخصصی با حضور اساتید و صاحب‌نظران این حوزه از جمله؛ سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سوسن باستانی، معاون راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، معینی، معاون پژوهشی شورای فرهنگ عمومی، و گودرزی، مدیر علمی طرح ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان برگزار شده است.

منزوی ادامه داد: در این جلسه نمایندگانی از شورای فرهنگی - اجتماعی زنان، دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات قوه قضائیه، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند، هم‌چنین ایرج فیضی، مدیرگروه علوم انسانی جهاد دانشگاهی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مسئولین و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با موضوع پیمایش ضمن حضور در این نشست، با توجه به تجربیات علمی، تخصصی و اجرایی خود نکاتی را بیان کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه ضمن معرفی گروه آسیب‌شناسی و محورهای مطالعاتی و اهداف اجرای پیمایش، نکاتی درباره مدیریت طرح پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، توجه به ضروریات و الزامات اجرای این پیمایش مطرح شد و در پایان تمامی اعضای جلسه بر ضرورت اجرای این پیمایش اتفاق نظر داشتند.

منزوی تصریح کرد: اعضای شورای علمی طرح و هم‌چنین شورای سیاست گذاری در این جلسه انتخاب شده‌اند و تصمیم نهایی برای تکمیل این شورا در جلسات آتی اتخاذ خواهد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان گفت: امید است با همکاری و مساعدت اساتید محترم و حمایت‌های سیاست‌گذاران در این مسیر، بتوانیم پژوهشی دقیق، علمی و ثمربخش ارائه دهیم و قطعا با حضور افراد برجسته در این حوزه قادر خواهیم بود که نتایج این پیمایش را کاربردی کرده و با رویکرد حل مسئله به شناسایی دقیق تحولات خانواده در ایران بپردازیم و این هدف اگر در یک پیمایش ملی محقق نشود، در تحلیل‌های ثانویهٔ یافته‌های پیمایش(درصورت دقت در جمع آوری داده‌ها) محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز