خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

لازمه توسعه البرز، تعامل و همکاری مراکز پژوهشی و ادارات است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۸۶

همکاری بخش پژوهش با دستگاه‌های اجرایی، مهم‌ترین گام برای حرکت علمی و ریشه‌ای در جهت سازندگی استان البرز است.

استاندار البرز گفت: همکاری بخش پژوهش با دستگاه‌های اجرایی، مهم‌ترین گام برای حرکت علمی و ریشه‌ای در جهت سازندگی استان البرز است.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی در نشست مشترک مسوولان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز و پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: همکاری بخش پژوهش با دستگاه‌های اجرایی، مهم‌ترین گام برای حرکت علمی و ریشه‌ای در جهت سازندگی این استان است.

وی فعالیت پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز را تاثیرگذار دانست و گفت: این پژوهشگاه، اهرم مهمی برای تحول اقتصادی و علمی در کشور بوده و فعالیت آن بسیار حائز اهمیت است.

طهایی تاکید کرد: از دستگاهای اجرایی استان، انتظار می‌رود که به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند. د رغیر این صورت با دستگاه‌های کم کار برخورد جدی خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز دراین نشست گفت: بیش از سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در استان وجود دارد که طرح ساماندهی این واحد‌ها اجرایی شده است.

ایرج موفق با اشاره به اینکه باید وحدت میان مراکز علمی و پژوهشی و حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود، افزود: انعقاد تفاهم نامه میان سازمان صنعت، معدن و تجارت و پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند این وحدت را ایجاد کند.

وی به اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف این سازمان، ارتقای مهارت‌ها و الگوهای صنعتی و به کارگیری شیوه‌های نوین حل مسائل آموزشی در این زمینه است.

موفق ضرورت شناخت عارضه‌های صنعتی در استان البرز را یکی از اهداف مهم سازمان اعلام کرد و یادآور شد: در پژوهشگاه مواد و انرژی ظرفیت‌های خوب و نمونه صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد و این ظرفیت‌ها کمک می‌کند که عارضه‌ها شناسایی شود.

سید محمد مهدی هادوی، رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران درادامه این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین پژوهشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: سه مشکل دربخش صنعت وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها در بخش کیفی است.

وی در ادامه افزود: دومین مشکل در بخش صنعت نوآوری ست، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با استمرار تولید یک محصول به نوآوری دست پیدا کنیم. باید صنایع از تولید تک محصولی به سمت نوآوری و تنوع تولیدات روی بیاورند، نوآوری و پافشاری در تولید یک محصول به معنای توقف و ورشکستگی یک صنعت است.

هادوی سومین مشکل دربخش صنعت را بحثآلودگی‌های زیست محیطی دانست و یادآور شد: عدم رعایت قوانین محیط زیستی باعثآسیب به محیط زیست خواهد شد، به همین منظور باید در تولیدات صنعتی توجه به محیط زیست در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز