خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج:

لزوم استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های مردم در توسعه استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۲۷

تفکر ضد استبدادی انقلاب اسلامی ایران، باعثهراس دشمنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، از جوامع مختلف جهان اسلام خواست تا درمقابل اهانت کنندگان به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، محکم و قاطعانه ایستادگی کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با محکوم کردن اهانت، به ساحت پیامبر بزرگ اسلام(ص) در یک مجله فرانسوی گفت: دشمنان اسلامی با هر بهانه ای دین ما را مورد هدف خود قرار داده اند و خنجری بر پیکر اسلام وارد می کنند.
امام جمعه کرج در ادامه بیان داشت: دشمنان با همه قوا در مقابل انقلاب و مردم ایران ایستاده اند و مسوولان جامعه اسلامی نباید در مقابل رفتارهای اهانت آمیز غرب ساکت بنشینند.

وی با اشاره به مقاومت مردم مسلمان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: امروزنباید در مقابل خواسته های نابجای دشمنان عقب نشینی کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در عین حال که از از آرمان های انقلابی خود کوتاه نمی آییم از جهت گیری های درست و از تلاش ها و زحمت هایی که کشیده می شود تا کشور را به سمت فلاح و رستگاری پیش ببرند حمایت می کنیم.

لزوم توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور

امام جمعه کرج در ادامه، با اشاره به تاکید رهبری بر توسعه اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: لازم است به جای تلاش درمسیر غلط، به سمت حرکت به گفتمان رهبری که همان توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه است برگردیم زیرا مساله اقتصاد مردم مساله جدی کشور است.

وی، با بیان اینکه، وقتی می توان تولید را در جامعه افزایش داد پس برای بهبود معیشت مردم، به سوی مسایل غیرضرور نباید رفت، اظهار داشت: ما نباید مشکلات اقتصادیمان را به مساله نفت گره بزنیم.

حسینی همدانی گفت: بحثاقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود در حالیکه باید همان را مدنظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ایام الله دهه مبارک فجر، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک راه پرفراز و نشیب برای مردم ایران بود ولی مردم با عزم راسخ و با رهبری امام قیام کردند و سیلی محکمی به گوش استبداد و استکبار زدند که صدای آن تا سالهای سال در خاطره جهانیان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه حکومت طاغوت از منافع استکبار درایران حمایت می کرد ولی انقلاب اسلامی معادلات آن ها را برهم زد، اضافه کرد: مدتی است رسانه های غرب شروع به قبح زدایی از پهلوی می کنند و سعی دارند تا برای جوانانی که آن زمان را درک نکرده اند دولت طاغوت را طور دیگری نشان داده و انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.

امام جمعه کرج ادامه داد: دشمنان از انقلاب اسلامی ایران به خاطرتفکر ضد استبداد، به شدت هراس دارند وتلاش می کنند این انقلاب و نظام به اهداف والای خود خود نرسد.

وی تاکید کرد: در این شرایط حساس باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و مفاسد طاغوت برای جوانان و نوجوانان گفته شود و ما مسوولیت داریم به نسل های آینده ساز بگوییم که چرا پدرانشان قیام کردند؟

وی با اشاره به سالروز حماسه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال ۶۰ گفت: این حرکت مردم آمل در برابر دشمنان انقلاب و اسلام موجب تحکیم انقلاب اسلامی شد و نباید آن را فراموش کرد به طوریکه امام راحل نیز در وصیت نامه سیاسی الهی خود نیز به آن اشاره کردند.

وی افزود: باید هرسال این روز یادآوری شود تا جوانان نیز با این گونه وقایع تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی نیز آشنا شوند ورویدادهای انقلاب اسلامی باید به صورت مستمر بازخوانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در آن زمان شهر آمل به شهر هزارسنگر مشهور شد و مردم آمل در مقابل منافقین و کمونیست ها به خوبی ایستادند و این حماسه و صدها حماسه دیگر موجب شد که امروز ایران اسلامی اقتدار داشته باشد.

لزوم استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های مردم، در توسعه استان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به وضعیت معیشتی و اقتصادی استان البرز اشاره کرد و افزود: برای رشد همه جانبه استان همه باید تلاش کنند و مسوولان با استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های مردم که مشتاق مشارکت در توسعه استان هستند، طرح های مختلف اجرا کنند.

وی در ادامه، با اشاره به برخی مفاسد اداری در استان گفت: برای اینکه مفاسد دامن مسئوولان را نگیرد باید اقدامات کنترلی بیشتر شود.

امام جمعه کرج همچنین در ادامه با اشاره به پر شدن کرج از تبلیغات ناموزون شهری از مسوولان استان خواست نسبت به ساماندهی تبلیغات شهری در سطح شهرهای البرز اقدام کنند.

لزوم تهذیب نفس

خطیب جمعه کرج در بخشی از خطبه های نمازجمعه با اشاره موضوع تقوا بیان داشت: نفس انسان دائم دعوت به بدی ها، هوس ها و کجی ها می کند و اگراین نفس با تمرین و ریاضت رام نشود، صاحب خود را به سمت پرتگاه، نابودی و سقوط هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد: پس انسان برای اینکه حقیقت خلیفه الهی خود را از دست ندهد و به جایگاهی را که خدا برای او ترسیم کرده برسد باید اهل ریاضت و تمرین نفس باشد تا بتواند به آن مقام والایی که برای اودر نظرگرفته شد، برسد.

وی افزود: اگر انسان تقوا نداشته باشد مسیر پیشروی او خطرناک است و کنترل قوای انسان به دست نمی آید مگر با تقوا و با تقوا نفس تمرین داده می شود که با کمک عقل و شرع به سعادت برسد و خود را از تیرهای زهرآگین و کشنده گناه حفظ کند.

وی یکی از تمرین ها برای بدست آوردن تقوا را مساله روزه و روزه داری دانست و اظهار داشت: انسان با روزه از جسم خود می کاهد و به روح خود می افزاید.

گفتنی ست، با آغاز طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه کرج، در اولین هفته اجرای این طرح، کتاب " حریم ریحانه " با موضوع حجاب معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز