خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز:

امکان وقف جمعی در استان البرز فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۶۸

یکی از راهکارها، برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی، وقف جمعی است.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز از توزیع سهام وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی با اشاره به شعار سازمان اوقاف اظهار داشت: شعار همه واقف باشیم یعنی اینکه همه آحاد مردم می توانند واقف باشند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه وقف مختص به افراد سرمایه دار نیست، تاکید کرد: یکی از راهکارها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی وقف جمعی است.

این مسئول از پیشنهاد وقف مشارکتی خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان، توزیع اوراق سهام وقفی در بانک ملت برای مشارکت عمومی مردم ارائه کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه در مقطعی از تاریخ کسانی که وقف می کردند، مورد غضب بودند، تصریح کرد: یکی از آثار وقف ماندن نام نیک از آدمی است و وقف نوعی خدمت به مردم است به همین منظور نام نیک از آدمی به یادگار خواهد ماند.

صالحی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف بیان کرد: باید برای گسترش فرهنگ وقف که فرهنگی مبتنی بر نگاه به آینده و دستگیری از همنوع است، بیشتر تلاش کنیم و با کمترین هزینه و سرمایه نیز می توان در این امر خیر مشارکت کرد.

وی در پایان، از وقف جمعی یاد کرد و افزود: به همت اداره کل اوقاف، امکان وقف جمعی در البرز فراهم شده و آماده ایم تا از وقف جمعی حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز