خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی کشور:

ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری و تشکیل ستاد دائمی سفرها در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۷۷

البرز استان ترانزیتی تهران است و باید این هنر وجود داشته باشد که زمینه ماندگاری سفر را با ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به مسافران فراهم آورد.

مشاور اجرایی معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تدوین طرح جامع گردشگری در استان البرز را به عنوان نقشه راه فرا رو در حوزه گردشگری استان مهم خواند.

به گزارش ایلنا در کرج، فریدون محمدی پیش از ظهر سه شنبه در «نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر»، بر لزوم تدوین برنامه جهت مدیریت فعالیت‌های خدمات ستاد سفردر این استان تأکید کرد و گفت: نام کرج همواره با خود یادآور جاده زیبای گردشگری چالوس است و سالانه حجم بیشمار مسافران از این محورهای عبور می‌کنند و نباید به جاده چالوس به عنوان مسیری مواصلاتی نگریست.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آزاد راه تهران – شمال نیز خواهیم بود و باید برنامه‌ای مدون در این زمینه تهیه شود.

محمدی همچنین با اشاره به ضرورت پرهیز از تشکیل جلسات بدون خروجی و تشریفاتی در این خصوص افزود: خروجی جلسات ستاد تسهیلات سفر باید به بهبود وضعیت موجود در حوزه گردشگری منتهی شود در این راستا تدوین طرح جامع بالا دستی باید به برنامه‌هایی مدون و ثابت در قالب طرح‌های علمی و دانشگاهی تبدیل شود.

محمدی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر مسافران طی ۵ ساعت محور تهران – کرج را پیمودند و سفر به شمال کشور تا ۲۰ ساعت نیز به طول انجامید، تصریح کرد: این حجم ترافیک خود هدر رفت زمان و نیروی انسانی است که باید آن را مدیریت و پیشگیری کرد.

وی همچنین افزود: رعایت استانداردهای لازم در تأسیسات گردشگری یکی از وظایف اصلی سازمانی ما است و باید به سمت این روند یعنی استانداردسازی مراکز خدماتی در حوزه گردشگری پیش برویم.

محمدی با بیان اینکه گردش و تفریح به تابستان محدود نمی‌شود، تشکیل ستاد دائمی سفر‌ها در استان را نیز یکی از نیازهای استان در حوزه خدمات سفر دانست.

وی افزود: البرز استان ترانزیتی تهران است و باید این هنر وجود داشته باشد که زمینه ماندگاری سفر را با ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به مسافران فراهم آورید.

محمدی این امر را مستلزم سیاست گذاری‌های کار‌شناسی شده و اخذ تدابیر ویژه برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز