خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان البرز خبر داد:

توزیع بنزین یورو ۴ در کل استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۲۱

بر اساس شاخص‌های کنترل کیفی هوا تعداد روزهای ناسالم در این استان از ۳ روز به صفر رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز از تکمیل روند توزیع بنزین یورو ۴ در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین محمدی در نخستین کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در سال جاری که با حضور استاندار البرز و اعضای این کارگروه برگزار شد؛ با اعلام این خبر افزود: حجم تردد‌ها از محورهای مواصلاتی این استان مدیریت سوخت را حایز اهمیت ساخته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد ترافیک برون شهری کشور از دو محور(قزوین و جاده چالوس) در این استان البرز صورت می‌گیرد، افزود: با این حجم از تردد‌ها بار آلاینده‌های فراوانی به البرز تحمیل می‌شود ضمن اینکه در کنار آن باید چاره‌ای نیز پیرامون کاهش بار ترافیکی صورت گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: برخورد قانونی با خودروهای دودزا و آلاینده و تشدید نظارت‌ها بر مراکز معاینه فنی از جمله تدابیری است که در این زمینه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به تداوم طرح توزیع بنزین یورو ۴ که از سال گذشته آغاز شده است؛ افزود: از ابتدای سال ۹۳ علاوه بر کلانشهر کرج در کل استان البرز فرایند توزیع آغاز شده است که این امر می‌تواند نقش موثری کاهش آلودگی ناشی از تردد خودرو‌ها داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کرد: بر اساس شاخص‌های کنترل کیفی هوا تعداد روزهای ناسالم در این استان از ۳ روز به صفر رسیده است.

حسین محمدی وضعیت کیفی استان در سه ماه نخست سالهای ۹۱،۹۲ و ۹۳ را اعلام کرد و گفت: وضعیت کیفی هوای استان در سه ماه نخست سال ۹۳، طی مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۵ برابر رشد همراه بوده است.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های آماری طی یک ماه ۲۵ روز، روز سالم در استان داشته‌ایم و تنها یک روز، روز ناسالم بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز