خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز خبر داد:

ذخیره ۳۵۰ نمونه در بانک خون بند ناف استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۲۰

با گذشت یک سال از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در استان البرز، در این مرکز تاکنون ۳۵۰ نمونه ذخیره شده است که در این زمینه استان البرز جزو بانک‌های بر‌تر در سطح کشور است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: بانک خون بند ناف شعبه استان البرز طی یک سال گذشته، حدود ۳۵۰ مورد نمونه خون بندناف را در سطح استان جمع آوری و ذخیره کرده است.

به گزارش ایلنا در کرج، مهشید منزوی با اعلام این خبر افزود: با گذشت یک سال از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در استان البرز، در این مرکز تاکنون ۳۵۰ نمونه ذخیره شده است که در این زمینه استان البرز جزو بانک‌های بر‌تر در سطح کشور است.

منزوی افزود: سلول‌های بنیادی که از بند ناف نوزادان گرفته می‌شوند بسیار پرتوان و نامیرا هستند و همچنین در اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند؛ به طوری که با تزریق و یا جایگزینی آن‌ها در مناطقی که به صورت جدی آسیب دیده‌اند می‌توانیم به بهبودی آن کمک کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفادة خون بند ناف، خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه هدفِ پزشکان و متخصصان زن و زایمان، این قشر از جامعه نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

منزوی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء نمونه‌گیران و آموزش نمونه‌گیران جدید از جمله فعالیت‌هایی است که در این مرکز صورت گرفته است که این نمونه‌گیران خون موجود در بند ناف را در کمتر از ۱۰ دقیقه بعد از جدا شدن کامل بند ناف از نوزدان جمع آوری می‌کنند و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد و یا مادر وارد نمی‌کند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز انجام آزمایش‌های مادر در ماه نهم بارداری، تائید آزمایش‌ها توسط واحد پذیرش و عقد قرارداد و دریافت کیت خونگیری، جمع آوری نمونه، تحویل نمونه جمع آوری شده به بانک خون، پردازش سلولی و فریزر نمونه و صدور کارت فریز را از مراحل عضویت و نگه‌داری نمونه در بانک خون بند ناف برشمرد.

منزوی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای عضویت در بانک خون می‌توانند ابتدا موارد منع قرارداد را در سایت www. rsct. ir مطالعه کنند و برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۵۴۴۲۸۱ تماس حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز