خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

خدمات پایتخت به استان البرز منتقل شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۸۳

توسعه شهری در استان البرز باید بومی سازی شده و بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی با برندسازی در هر یک از شهرستانها محقق شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه طرح انتقال پایتخت از تهران به لحاظ کالبدی میسر نیست، گفت: در عوض می توان بخشی از خدمات پایتخت را به سایر استانها انتقال داد و به این نحو زمینه های توسعه را نیز فراهم آورد.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر که در اردوگاه فرهنگی ایثار کردان استان البرز برگزارشد، ضمن اشاره به سرفصل ها و مبانی کلی شوراها و نقش آن در توسعه شهرها را تبیین کرد و اظهار داشت: توسعه به معنای گسترش و رشد هدفمند است و این انتظار از شوراها می رود تا بر مدار این مبانی حرکت کنند.

وی لزوم دیدگاه های توسعه محور را در شوراهای شهر مهم دانست و افزود: نگاه توسعه ای افق دید را فراتر و گسترده تر خواهد کرد.

سریزدی در ادامه تغییر روش در برنامه ریزی ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر با روندی که در پیش گرفته ایم شاهد تحولی نشده ایم بنابراین باید روش ها را تغییر داده و برای دستیابی به توسعه برنامه ریزی کنیم.

معاون عمرانی استاندار البرز خاطر نشان کرد: چنانچه از بند به بند مبانی توسعه در مباحثشهری استفاده کنیم در واقع در مسیر منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی حرکت کرده ایم.

سریزدی همچنین نگاه به توسعه شهری به شکل بومی سازی شده در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: توسعه شهری در استان البرز باید بومی سازی شده و بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی با برندسازی در هر یک از شهرستانها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره لاله ها در کرج بیان داشت: کلیه نقاط استان البرز باید با برندی همچون این جشنواره شناخته شود تا به آنچه در حوزه توسعه مدنظر است دست یابیم.

سریزدی همچنین با بسط دیدگاه های خود در حیطه گسترش استان و مدیریت شهری بین تهران و البرز گفت: تهران و البرز دو مرکز جمعیتی در کنار یکدیگر هستند و می توان از این پتانسیل ها به نفع توسعه سرزمینی بهره برد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح انتقال پایتخت از تهران به لحاظ کالبدی امکان پذیرنیست، افزود: در عوض آن می توان بخشی از خدمات را به سایر نقاط کشور و استانهای همجوار انتقال داد؛ به این نحو علاوه بر توسعه شهرها بخش سنگینی از خدمات رسانی از پایتخت به سایر نقاط انتقال پیدا می کند.

سریزدی در این رابطه راه ها را نیز بستر ساز توسعه دانست و گفت: برای تحقق اهداف مذکور نیازمند داشتن راه هایی مناسب و هموار هستیم، در این راستا طرح های جدیدی از توچال تا محدوده شهرستانک با ۷ مسیر در دست اجرا خواهد بود که از جاده چالوس تا طالقان به تهران امتدادخواهد یافت.

وی در ادامه برگزاری فرصت های سرمایه گذاری البرز را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ۲ هزار و ۱۱۵ سرمایه گذار با گردش مالی ۱۵ هزار میلیاردی و ۴۰۰ طرح و پروژه در این همایش پیش بینی شده است که به نوع خود زمینه ساز توسعه سرزمینی در جای جای این استان خواهد بود.

ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری ها از دیگر تأکیدات معاون استاندار البرز در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز