خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز:

یکی از اهداف دشمن در شرایط بحران، مختل کردن بخش تولید و محصولات غذایی ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۷

بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی تأمین غذا، زیست و حیات مردم را به عهده دارد، بنابراین داشتن برنامه ریزی جامع و فراگیر و شناخت ویژگی تهدیدات در حوزه کشاورزی ضروری است.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز گفت: عملکرد پدافند غیر عامل در دستگاه‌های مختلف استان در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که مبنای علمی و پژوهشی داشته باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان البرز اظهار داشت: ‌ بالا بردن قدرت مقابله و بازدارندگی و کاهش تهدیدات از برنامه‏های مهم پدافند غیرعامل است.

وی گفت: یکی از اهداف دشمن در شرایط بحران مختل کردن بخش تولید و محصولات غذایی با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله حملات بیولوژیک و نامتعارف است.

حسینی افزود: بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی تأمین غذا، زیست و حیات مردم را به عهده دارد بنابراین داشتن برنامه ریزی جامع و فراگیر و شناخت ویژگی تهدیدات در حوزه کشاورزی ضروری است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز به آن نیازمندیم شناسایی تهدیدات است که با برنامه ریزی صحیح باید اولویت‌ها را مشخص کنیم، خاطر نشان کرد: در این راستا طراحی برنامه‌های عملیاتی مناسب و اجرای صحیح آن از جمله مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه و دقت نظر دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

حسینی تاکید کرد: باید از توان علمی - پژوهشی مؤسسات و مراکز علمی - تحقیقاتی مستقر در استان البرز استفاده کرد تا بتوان زمینه عملیاتی شدن برنامه‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ‌ بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود مراکز تحقیقاتی مختلف از جمله؛ مؤسسه نهال و بذر، سرم سازی رازی، تحقیقات علوم دامی، خاک و آب و… می‌تواند موجب ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز همچنین با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه و همکاری مراکز تحقیقاتی به ویژه در حوزه تهدیدات بیولوژیک و اگرو تروریسم را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: تشکیل جلسات کارگروه پدافند غیر عامل، تهیه راهبرد علمی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی سطح بندی مراکز تولید بر اساس اهمیت آن‌ها و مطالعه و شناسایی نقاط آسیب پذیر به همراه تدابیر لازم برای مقابله با آسیب‌های مختلف در بخش کشاورزی از جمله ضروریات بخش کشاورزی استان است.

حسینی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی را به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و نباتات و صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد و افزود: با اجرای آن می‌توان اثر تهدیدات را کاهش و آسیب پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد در این راستا خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را می‌توان به حداقل ممکن کاهش داد.

ارتباط نزدیک حوزه سلامت جامعه و بخش کشاورزی، تغذیه و سلامت محصولات کشاورزی، اجرای برنامه‏های پژوهشی و آموزشی برای حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه، روند تولید محصول سالم و اقدام برای تضمین تولید آن، نظارت بر تولید نهاده‏های بیولوژیک، تامین منابع برای طرح قرنطینه عوامل بیماری زا و آموزش‏های همگانی برای پرسنل از دیگر موارد این جلسه بود که از سوی اعضای کارگروه مطرح شد.

حسینی در پایان گفت: با استفاده از تجارب سایر استان‌ها باید به تهیه و تدوین برنامه‌ای منسجم و تخصصی پرداخت تا علاوه بر تبیین جایگاه پدافند غیرعامل در تمامی امور بتوان بسترهای لازم را برای ارائه خدمات مناسب به مردم فراهم کرد.

گفتنی ست در این جلسه به پیشنهاد مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز و پس از اخذ اکثریت آراء، سازمان جهاد کشاورزی به عنوان رئیس کار گروه جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز