خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

شهرستان طالقان، بر اساس قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهایش باید توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۹۶

بافت فرهنگی و مذهبی طالقان در طرح جامع گردشگری دستخوش تغییر نشود. / برگزاری همایش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طالقان / نظافت شهرها در اولویت کاری شهرداری باشد.

ایلنا: استاندار البرز در جریان سفر یک‌روزه به شهرستان طالقان در جلسه مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان طالقان و مدیران این شهرستان گفت: برای طالقان بر اساس وسعت و استعداد آن برنامه‌ریزی خواهیم داشت نه میزان جمعیت فعلی آن.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهر طاهری استاندار البرز در جریان سفر یک روزه به شهرستان طالقان در نخستین بازدید خود از ایستگاه تقلیل فشار گاز زیدشت ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در اتمام پروژه گازرسانی به این شهرستان با اشاره به اقدامات مشابه صورت گرفته در سایر استان‌ها اظهار داشت: مشابه شهرستان طالقان و گردنه‌های پیچ در پیچ آن در کشور کم نیست، در برخی از مناطق استان‌ها که از نعمت گاز محروم‌اند با عزم جدی مسئولان از تمامی گردنه‌ها گذر کرده‌اند و توانستند مشعل گاز را در روستاهای آن استان شعله‌ور سازند.

وی افزود: بنابراین اگر همت مضاعفی از سوی مسئولان ذیربط بود مردم شهرستان طالقان که امروز زبانزد عام و خاص هستند تا به اکنون نباید از نعمت گاز محروم می‌ماندند.

نماینده عالی دولت در استان؛ طالقان را به نگین زیبای استان البرز تشبیه کرد و اظهار داشت: طالقان منطقه ویژه گردشگری است علاوه بر طرح‌های منحصر به فردی که برای این منطقه داریم با استقبال گردشگران نباید بافت فرهنگی مذهبی آن دستخوش تغییرات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بعد فرهنگی مذهبی طالقان باید در کنار توسعه گردشگری حفظ شود.

استاندار البرز همچنین در جریان بازدید از محور در حال احداثهشتگرد – طالقان این پروژه را از اولویت‌های راه و شهرسازی برشمرد و تصریح کرد: در بازگشایی محور هشتگرد – طالقان باید تلاش مجدانه‌ای از سوی پیمانکار پروژه صورت گیرد و مسئولان ذیربط نیز همکاری و پیگیری لازم را داشته باشند.

طاهری در ادامه با اعلام اینکه همایش بزرگی اوایل سال ۹۳ در استان برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت به عمل خواهد آمد تا طرح و ایده‌های خود را جهت سرمایه گذاری در استان البرز ارائه دهند.

وی افزود: طرح شهر دیپلمات در البرز از سوی معاونت فنی عمرانی استانداری در حال بررسی است، که این طرح بنا به مختصات جغرافیایی و پتانسیل‌های موجود در نقطه‌ای از استان عملیاتی خواهد شد.

استاندار البرز یادآور شد: هم جواری البرز با پایتخت کشور، قابلیتی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تفریحی، گردشگری و.. است که معاونان فنی عمرانی و برنامه ریزی استانداری برای یکایک آن طرح و برنامه دارند.

طاهری در ادامه سفر یک روزه به شهرستان طالقان در جلسه مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان طالقان و مدیران این شهرستان اظهار داشت: برای طالقان بر اساس وسعت و استعداد آن برنامه ریزی خواهیم داشت نه میزان جمعیت فعلی آن.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه یک ماه است وارد استان البرز شده‌ام و برنامه ریزی‌ها بر این مبنا است که اقدامات خوب و مطلوبی صورت گیرد، افزود: بحثاختصاص اعتبار یک بخش کار است اما مهم‌ترین محور کار آن است که مسئولان ذیربط هم برای جذب اعتبارات تخصیصی دوندگی و همت لازم را داشته باشند؛ البته تمام تلاش ما نیز در استان این است که اعتبارات قابل قبولی را در مرکز استان تخصیص دهیم.

نماینده عالی دولت در استان خطاب به مدیران شهرستان طالقان یادآور شد: مدت ۳ سال از استان شدن البرز می‌گذرد اما برخی هنوز در اشل شهرستانی فکر می‌کنند؛ این رویکرد باید تغییر کند و سبک کار‌ها بر اساس مختصات استانی هدایت شود تا شهرستان‌ها نیز جایگاه خود را پیدا کنند.

طاهری در ادامه بر ضرورت زیباسازی و نظافت شهر‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: مردم این شهر با هزاران امید و آرزو با دستان خود شورا‌ها و شهرداران را انتخاب می‌کنند بنابراین انتظاراتشان از مسئولان و پارلمان نشیننان شهری آن است که در حفظ زیبایی و پاکیزگی شهر برنامه ریزی داشته و کوشا باشند.

وی افزود: نظافت شهر برای من بسیار مهم است اما متأسفانه مشاهده می‌شود خیابان‌های پر تردد شهر کرج بعضاً کثیف است.

نماینده عالی دولت در استان خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر تأکید کرد: اگر مردم به شما مراجعه می‌کنند به جهت آن است که گره‌ای از مشکلاتشان حل شود و اگر گاهی اوقات حجم مراجعات برایتان خسته کننده است باید روزی که رأی را از مردم می‌گرفتید به فکر توان کاری خود می‌بودید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز