خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی:

زمان تحقق وعده های وزیر کار رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۶۳

در جلسه تعیین مزد ۹۳ وزیر کار به کارگران وعده داد که اگر نرخ تورم در طول سال افزایش یافت، برای افزایش مزد امسال هم اقدام شود‌، حالا با توجه به افزایش قیمت ها، زمان تحقق این وعده رسیده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی گفت: زمان تحقق وعده های اسفند وزیر کار رسیده است.

«عبدالله پورموسی» دراین باره به ایلنا گفت: در جلسه تعیین مزد ۹۳ وزیر کار به کارگران وعده داد که اگر نرخ تورم در طول سال افزایش یافت، برای افزایش مزد امسال هم اقدام شود‌، حالا با توجه به افزایش قیمت ها، زمان تحقق این وعده رسیده است.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده که نرخ تورم کاهش یافته است، اما مردم در زندگی روزمره خود خلاف این ادعا را تجربه می کنند. افزایش قیمت ها نشان می دهد که نرخ تورم افزایش داشته است.

این فعال کارگری درخصوص وعده های اسفندماه وزیر کار افزود: در حاشیه جلسه تعیین مزد قرار بر این شد که سبدهای کالایی در اختیار کارگران قرار بگیرد اما دولت اعلام کرد که اعتباری برای این اقدام درنظر نگرفته و فقط افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بسته های امنیت غذایی دریافت خواهند کرد.

پورموسی با اشاره به بدقولی دولت درمورد سبدهای کالا گفت: دولت هنوز اعلام نکرده که نرخ تورم افزایش داشته است اما این افزایش را کارگران با تمام وجود حس کرده اند. پس زمان آن رسیده که وزیر کار صادقانه برای عملی کردن وعده هایش اقدام کند.

وی با بیان اینکه نباید افزایش مزد ۹۳ هم مثل سبدهای کالا به راحتی فراموش شود، ادامه داد: در تهران و شهرهای اطراف آن، بیشتر از ۸۰ درصد دستمزد کارگر صرف اجاره منزل می شود. بعد از هدفمندی یارانه هم قیمت حمل و نقل افزایش داشته است پس دولت باید بپذیرد که مزد ۹۳ نیز مثل مزد ۹۲ کفاف زندگی خانواده کارگران را نمی دهد.

به گفته پورموسی با افزایش کافی مزد ۹۳، نرخ بیکاری هم کاهش خواهد یافت، چرا که کارگران دیگر مجبور به کار در شیفت های متوالی و یا شغل های دوم و سوم نیستند و در نتیجه فضای اشتغال برای بیکاران باز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز