خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

شیوه دولت برای ترغیب مردم به انصراف از یارانه ناکارآمد است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۳۰۵

مدیران دولتی، ورزشکاران و هنرمندان که در روزهای اخیر از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند اصلا ابتدا نیازی به دریافت یارنه نداشته‌اند / برخلاف برخی تصورات، جامعه و به ویژه کارگران بادیده مثبتی به این انصراف‌ها نگاه نمی‌کند.

دبیر کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به انصراف مدیران دولتی، ورزشکاران و هنرمندان از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، این شیوه دولت برای ترغیب عامه مردم به انصراف از دریافت یارانه نقدی را ناکارآمد دانست.

«علی خدایی» ‌در این باره به ایلنا گفت: مدیران دولتی و تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان که از درآمدهای عالی برخوردارند، در روزهای اخیر و در آستانه شروع رسمی فاز دوم هدفمند سازی بازیگردانی دولت یازدهم از دریافت یارانه نقدی دانصراف داده‌اند تا به این ترتیب عامه مردم از گرفتن یارانه منصرف کنند.

وی بابیان اینکه این گروه از افراد جامعه از ابتدا نیازی به دریافت یارنه نداشته‌اند که امروز بخواهند از ادامه دریافت آن انصراف بدهند، گفت: واقعیت این است که برخلاف برخی تصورات، جامعه و به ویژه کارگران بادیده مثبتی به این انصراف‌ها نگاه نمی‌کند.

خدایی افزود: جامعه کارگری مشکلات دولت در باب پرداخت یارانه نقدی را درک می‌کند اما درآمد عامه جامعه کارگری به دلیل یک دهه عقب افتادگی دستمزد طی باعثشده است که زندگی کارگران همواره به دریافت یارانه وابسته باشد.

این فعال کارگری تصریح کرد: اگر فردی در چارچوب قانون کار از درآمد میلیونی برخوردار است از بطور حتم باید از دریافت یارنه انصراف دهد اما واقعیت غیر قابل انکار این است که درآمد کارگران پایین‌تر از حدی است که بتوانند بدون دریافت یارانه زندگی کنند.

وی با اشاره به نگرانی کارگران از افزایش قیمت کالاها در پی اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: خانواده‌های کارگری زیادی هستند که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌هایشان حتی با پرداخت یارانه‌ها هم تامین نمی‌شود.

به گفته خدایی، تجربه فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها نشان می‌دهد نمی‌توان به پیش بینی‌های اقتصادی قانون بودجه اعتماد کرد و دولت باید برای حمایت از طبقات محروم در مواقع اضطراری فکر چاره کند.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد در سال ۹۳، گفت: مجموع افزایش قیمت کالا، انرژی، مسکن، حمل و نقل و… در سال جاری از افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد به مراتب بیشتر است که این مساله بار گرانی را بر دوش کارگران سنگین تر می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز