خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

آیا نفت می‌تواند با ارز و مسکن رقابت کند؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۵۱

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: بازارهای جذاب‌تری مثل بورس، ارز و مسکن وجود دارد، سود خرید نفت با سود بانکی یکسان است، بنابراین دلیلی ندارد مردم ریسک کنند.

جمشید عدالیتان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اوراق سلف نفتی و نقاط ضعف و قوت آن اظهار داشت:  ما در بورس خرید آتی را داریم و افراد برای تحویل در زمان مشخصی اقدام به خرید طلا و کالاهای دیگر می‌کنند اما فروش اوراق نفتی در واقع بیشتر اوراق قرضه است تا خرید آتی نفت.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز ابهام دارد و سیستم اجرایی آن مشخص نیست، افزود: ابهامات روی خریدار اثر بدی می‌گذارد، دولت در این رابطه انگیزه مادی و تضمین 20 درصدی را اعلام کرده اما بازارهای جذاب‌تری مثل بورس، ارز و مسکن وجود دارد، باید دید نسبت به بازارهای دیگر چقدر جذابیت ایجاد می‌شود تا مردم رغبت به خرید نفت داشته باشند.

این اقتصاددان در ادامه گفت: متقاضی نفتی را که به این شکل خریداری کرده قرار نیست تحویل بگیرد، بنابراین باید دید زمان سررسید با چه قیمتی و چه نرخ ارزی تبدیل می‌شود، اگر این ابهامات برطرف شود شاید موفق باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سود خرید نفت با سود بانکی یکسان است، بنابراین دلیلی ندارد مردم ریسک کنند، پول خود را وارد سیستم بانکی می‌کنند، در هر حال باید ابهامات برطرف و بازار آن جذاب شود تا مورد استقبال قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز