خبرگزاری کار ایران

برقرار شدن پروازهای ایران- قزاقستان/ بررسی شرایط همکاری ایران در مدیریت بندر کوریک

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۴۰

در تماس تلفنی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با همتای قزاقستانی‌اش بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حمل و نقل و ترانزیت در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، عصر امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیبوت آتامکولف، وزیر صنعت، توسعه زیرساخت‌ها و امور حمل و نقل جمهوری قزاقستان تماس تلفنی برقرار کرد.

در این تماس که در ادامه تماس اخیر روسای جهور دو کشور انجام گرفت، بر توسعه همکاری‌های راهبردی دو کشور در حوزه تجاری و به ویژه حمل و نقل و ترانزیت در شرایط کرونا تاکید شد.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی با توجه به کم شدن مشکلات کرونا و از سرگیری همکاری‌های حوزه هوایی دو کشور، دو طرف بر از سرگیری پروازها به مقاصد یکدیگر توسط شرکت‌های معین تاکید داشتند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این تماس تلفنی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه بین ایران، ازبکستان و قزاقستان درخصوص برگزاری نشست چهارجانبه با ازبکستان و ترکمنستان در زمینه جاده‌ای و ریلی در سطوح معاونان حوزه راه‌آهن و جاده‌ای برای حل و فصل مسائل فی‌مابین ابراز آمادگی کرد.

همچنین در این گفت‌وگو وزیر صنعت، توسعه زیرساخت‌ها و امورحمل و نقل جمهوری قزافستان بابت ارسال واگن‌های بیشتر به جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد و بر ضرورت همکاری بیشتر ایران و قزاقستان برای استفاده بهینه از مسیر ریلی ایران – ترکمنستان – قزاقستان تاکید داشت.

در این تماس تلفنی از دیگر محورهایی که بین وزرای دو کشور ایران و قزافستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ضرورت اهتمام دو طرف برای راه‌اندازی و تقویت مسیر ترانزیتی ترکیبی در مسیر شمال – جنوب خزر و استفاده از ظرفیت‌های بندری دو کشور در دریای خزر بود.

آمادگی بررسی همکاری در مدیریت بندر کوریک قزافستان در خزر توسط طرف ایرانی، آمادگی برگزاری نشست مشترک دریایی و بندری دو کشور برای حل و فصل مسائل همکاری‌های دریایی و بندری به صورت ویدئو کنفرانس و یا تماس تلفنی، اعلام آمادگی و پیشنهاد طرف قزاقی برای همکاری در حوزه فنی و مهندسی، آمادگی در اختیار قرار دادن امکانات در بنادر جنوبی برای ایجاد سوله، انبار و... و پیگیری بررسی راهکارهای از سرگیری مناسبات بانکی و پولی با قزاقستان و ایجاد کانال بانکی از دیگر مواردی بود که در این تماس تلفنی بین وزرای ایران و قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز