خبرگزاری کار ایران

وزیر حمل و نقل جمهوری ترکمنستان خبر داد؛

تشکیل کمیسیون بررسی افزایش مبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی ایران و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۱۶

وزیر حمل و نقل جمهوری ترکمنستان از تشکیل کمیسیونی برای بررسی افزایش مبادلات تجار ی در پایانه های مرزی ایران و ترکمستان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بایرام گلدی عوض اوف وزیر حمل و نقل جمهوری ترکمنستان در نشست سه جانبه بررسی همکاری‌های حمل و نقل و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران-ترکمنستان و ازبکستان  که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، از انجام تهمیداتی برای مقابله با شیوع کرونا خیر داد و گفت: تمام رانندگان رانندگان در مرزها به لحاظ ابتلا به بیماری کوید ۱۹ کنترل می شوند و در زمینه ریلی نیز این کنترل‌ها صورت می گیرد.

او ادامه داد: طی صحبت با طرف ایرانی قرار است کمیسیونی متشکل از نمایندگان دو کشور تشکیل شود و برای افزایش مبادلات در پایانه‌های مرزی سرخس، لطف آباد و گودان تدابیر لازم پیش بینی شود.

وی افزود: ما نیز تلاش می کنیم تا ۱۰ روز آینده کار نصب تونل‌های ضدعفونی کننده به پایان برسد، دستگاه‌هایی که نصب می کنیم توسط کارشناسان مورد تایید قرار می گیرد.

او همچنین درباره درخواست وزیر راه و شهرسازی کشورمان مبنی بر حل مشکل ۵ کامیون ایرانی که حدود ۲ ماه است در مرزهای ترکمنستان و ازبکستان متوقف شده اند نیز عنوان کرد: تمام تدابیر لازم را به کار می گیریم تا این مشکل را حل کنیم، همچنین نصب ۲۰۰ متر ریل باقی مانده در سرخس را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل جمهوری ترکمنستان ادامه داد: موضوع جمع آوری پل قدیمی سرخس را نیز پیگیری کرده ایم و در این باره مشکلی وجود ندارد.

او تاکید کرد: تعداد واگن‌هایی که در مرز ایران و ترکمنستان هستند را ظرف ۱۰ روز آینده حل خواهیم کرد و با راه اندازی تونل‌ها تردد واگن‌ها نیز از سر گرفته می شود.

همچنین الیار غنی اوف وزیر حمل و نقل ازبکستان نیز با اشاره به این که طرف ایرانی و ازبکستانی به شدت ملزم به استفاده از پروتکل‌های مربوط به قرنطینه هستند، از وزیر حمل و نقل ترکمنستان خواست تا هر چه زودتر تکلیف تجمیع واگن‌ها در مرز ایران و نیز ازبکستان را مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز