خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۲۲۰ هزار تومانی تمام سکه/ بیشتر مردم فروشنده هستند/ فعلا تقاضایی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۴۲

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: همچنین قیمت تمام سکه طرح جدید روز گذشته 6 میلیون و 420 هزار تومان بود که امروز به 6 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی بازار از روز یکم اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: از روز گذشته فعالیت صنف طلا و جواهر آغاز شده است و اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی بازار از فردا صادر شده است و قاعدتا اصناف حاضر در بازار با این اطلاعیه می‌توانند شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته با شکل‌گیری عرضه و تقاضا در بازار طلا و جواهر امکان نرخ‌گذاری ایجاد شد، گفت: با انجام معاملات و داد و ستد، قیمت‌ها مشخص شد که در اولین روز معاملات بازار طلا، شاهد کاهش قیمت 200 هزار تومانی سکه بودیم.

دبیر کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی در روز گذشته و امروز و همچنین نوسانات جزئی در قیمت ارز معاملات طلا شکل گرفت که با کاهش قیمت هم آغاز شد.

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار گفت: سکه طرح قدیم در حال حاضر 5 میلیون و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت تمام سکه طرح جدید روز گذشته 6 میلیون و 420 هزار تومان بود که امروز به 6 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلا هم با 200 هزار تومان کاهش از 2 میلیون و 750 هزار تومان به 2 میلیون و 560 هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار 595 هزار تومان است.

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با تاکید بر اینکه در اولین و دومین روز معاملات طلا، مردم فروشنده بودند، گفت: با توجه به تعطیلی بیش از یک ماهه مردم برای تامین نقدینگی نسبت به فروش طلا و جواهر اقدام کردند و عرضه بیش از تقاضا بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: فعلا در بازار طلا تقاضا وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز