خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورود ۳۲۲ دستگاه انواع واگن به ناوگان ریلی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۹۳۲

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم ورود ۳۲۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و خودکشش به ناوگان ریلی کشور با حضور معاون رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: خط دوم راه‌‌آهن کرج-کردان-هشتگرد نیز تکمیل و در جریان این مراسم بهره‌برداری می شود.

به گزارش ایلنا، سعید رسولی، نکته حائز اهمیت در نوسازی ناوگان ریلی را تولید داخل بودن تمام واگن‌های ورودی به ناوگان ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافری و خودکشش به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به ناوگان ریلی کشور وارد می شوند که با احتساب ورود این تعداد،‌ امسال در مجموع ۷۷۸ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به ناوگان حمل‌ونقل ریلی اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی ناوگان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۴ درصد رشد داشته است.

وی پروژه دیگر که تکمیل و آماه بهره‌برداری شده است را اصلاح هندسی خطوط و سوزن‌بندی ایستگاه کرج عنوان کرد و گفت: حدود ۳۲ دستگاه سوزن جدید نصب و حدود ۱۲ سوزن جابجا شده است. همچنین طول سکو و خطوط ایستگاه نیز اصلاح شده است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: با این اقدام گلوگاه محور ریلی شمال غرب به سمت غرب تهران در محوده ایستگاه کرج برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه بعدی را بهره‌برداری از پل قزلحصار عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از این پل از اهمیت بسیار بالایی در کاهش ترافیک و ارتقا ایمنی دارد.

رسولی در پایان با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی خط دوم کرج-کردان-هشتگرد بیان داشت: با بهره‌برداری از این قطعه گلوگاه ترافیکی محور شمال غرب برطرف می‌شود و البته در فروردین ماه سال آینده ادامه آن تا قزوین تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌ شود.

وی ارزش مادی سه پروژه را مجموعا ۱۶۵میلیارد تومان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز