خبرگزاری کار ایران

به‌منظور همراهی با مردم در زمان شیوع ویروس کرونا؛

جزئیات جدید پرداخت قبوض آب و برق اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۹۲

جزئیات پرداخت قبوض آب و برق در زمان شیوع ویروس کرونا از سوی شرکت‌های توانیر و آب و فاضلاب کشور اعلام شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، در دستورالعمل جدید شرکت آب و فاضلاب کشور به تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی که به امضای حمیدرضا جانباز رسیده، تاکید شده است، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن شرایط ویژه کشور و به منظور مساعدت و همکاری با مردم فهیم مقرر نمایید تمهیدات زیر برای متقاضیان و مشترکان گرامی فراهم شود.

١- تمهیدات و الزامات عدم حضور مراجعین در تمامی امور و ادارات آبفا فراهم شده و تمامی خدمات ۲۳ گانه شرکت‌های آب و فاضلاب از طریق سامانه‌های غیرحضوری انجام شود.

۲- تسلیم و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی که بستر آن فراهم شده است، حذف و صورتحساب‌های مربوطه از طریق پیامک به مشترکان اطلاع رسانی شود، ضمنا" امکان وصول تمامی پرداخت‌های مردم از طریق درگاه‌های بانکی و سایر سامانه‌ها مهیا گردد.

3- با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب و کار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب بها برای مشترکان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت پایان اردیبهشت ماه سال آینده مهیا سازند.

4- با توجه به توصیه‌های بهداشتی و افزایش مصرف آب در روزهای اخیر، تاکید بر تامین آب با فشار متعارف و پیشگیری از افت فشار و قطع آب در تمامی شهرها و روستاها بوده و همه واحدهای خدمات‌رسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمت را داشته باشند.

جزئیات پرداخت قبوض برق

بر اساس این گزارش، شرکت توانیر نیز با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور، مواردی را برای همکاری با مشترکان در خصوص دریافت هزینه برق مصرفی آنان اعلام کرد.

در این ابلاغیه که با امضای محمد حسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر ارسال شده، خاطرنشان شده است: با توجه به شرایط به وجود آمده و لزوم ایجاد تسهیلات برای آن دسته از متقاضیان و مشترکان برق که درگیر مسائل جانبی مربوط به کرونا هستند، ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن آمادگی و پایداری شبکه برق، اقدامات زیر را به عمل آورند.

    شرکت‌ها مکلفند نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری و فروش و خدمات پس از فروش اقدام و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، تسهیلات لازم در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

    به آن دسته از مشترکان خانگی و یا سایر مصارف آمپری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 مهلت پرداخت داده شود.

    هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه ماهه دریافت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز