خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازار تا پایان هفته از ژل و مواد ضد عفونی اشباع می‌شود/ تا پایان فرودین هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت/ توانایی افزایش تولید تا دو برابر را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۴۹

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان شوینده آرایشی و بهداشتی گفت: اگر وزارت بهداشت زودتر به ما خبر می‌داد که ویروس در حال انتشار است ما تولید را افزایش می‌دادیم، اکنون نیز همکاران ما به دنبال تهیه بطری و ظرف هستند و نهایتا تا آخر هفته بازار از این مواد اشباع خواهد شد.

بختیار علم بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تولید این محصولات گفت: در جلسه‌ای که شب گذشته با مدیران وزارت بهداشت داشتیم مقرر شد که واحدهای تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی 30 درصد ظرفیت تولید خود را افزایش دهند و با وجود بالا رفتن قیمت ارز و تحریم FATF اما تا پایان فروردین ماه هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: البته توان تولید ما تا 2 برابر ظرفیت فعلی است که در صورت نیاز باز هم می‌توانیم افزایش تولید داشته باشیم سیاست وزارت بهداشت این است که این مواد به حد وفور در دسترس همگان باشد زیرا بهترین راه جلوگیری از انتقال ویروس شستن دست‌ها است و حتی از ضد عفونی کردن با ژل‌ها و مایع ضد عفونی بهتر است.

علم بیگی افزود: میزان مصرف مواد شوینده و بهداشتی نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده بود که مهمترین علت آن کاهش درآمد مردم و پایین آمدن قدرت خرید مردم بود اما پس از گسترش ویروس کرونا ناگهان روند افزایشی به خود گرفت اما باز هم به اندازه سال قبل نرسیده است.

وی در خصوص کمبود ژل و مایع ضدعفونی کننده گفت: تولید ما برای شرایط عادی بود اگر وزارت بهداشت زودتر به ما خبر می‌داد که مثلا ویروس در حال انتشار است ما تولید را افزایش می‌دادیم اکنون نیز همکاران ما به دنبال تهیه بطری و ظرف هستند و نهایتا تا آخر هفته بازار از این مواد اشباع خواهد شد.

علم بیگی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان به جهت جلوگیری از سو استفاده از شرایط موجود و افزایش قیمت‌ها نظارت خود را بر واحدهای تولید کننده و سیستم پخش بیشتر کرده است ما نیز اعلام کردیم که در هیچ موادی اعم از ژل و مواد شوینده و بهداشتی تا پایان فروردین هیچگونه افزایش قیمت نخواهیم داشت و واحدها باید با همان سود مجاز 15 تا 20 درصد محصولات خود را عرضه کنند.

وی در خصوص مواد اولیه گفت:کمتر از 10 درصد مواد اولیه ما وارداتی است که آن هم شامل رنگ و خوشبو کننده است یعنی بر فرض محال اگر نتوانیم هیچ وارداتی انجام دهیم بدون رنگ و خوشبو کننده تولید خود را با همان کیفیت قبلی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز