خبرگزاری کار ایران

اسلامی مطرح کرد؛

احداث هزار کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۶۴

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در راستای تحقق این اهداف توانستیم ناوگان جدید وارد مدار کنیم همچنین اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی را دنبال کردیم و پس از اجرای این پروژه بنا داریم سه پروژه دیگر به طول ۱۰۰۰ کیلومتر ایجاد کنیم که این برنامه هم تا سال ۱۴۰۰ به اجرا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم بهره‌‌برداری از 56 پرورژه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه این افتتاحیه‌ها نماد و نشان دهنده یک جریان زنده است اظهار داشت: باید با برنامه‌های هدفمند و مدون سیاست افزایش سهم ریل در حمل و نقل را محقق سازیم.

وی با اشاره به سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی گفت: کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر توسعه زیرساخت‌ها و احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود از برنامه‌های مهم دولت در بحث حمل و نقل ریلی است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این اهداف توانستیم ناوگان جدید وارد مدار کنیم همچنین اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی را دنبال کردیم و پس از اجرای این پروژه بنا داریم سه پروژه دیگر به طول 1000 کیلومتر ایجاد کنیم که این برنامه هم تا سال 1400 به اجرا می‌رسد.

همچنین در ادامه این مراسم سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه 56 پروژه مورد افتتاح در حوزه ارتباطات علائم الکتریکی، ارتقاء ایمنی و هوشمندسازی بودند، گفت: پروژه‌های دیگری به افتتاح می‌رسد که خطوط دوم و فرعی از جمله آنها هستند که این پروژه‌ها باعث افزایش سیر قطار با ایمنی بالاتر خواهند شد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو در مشهد اظهار داشت: افتتاح این مرکز باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها در صنعت ریلی خواهد شد.

رسولی همچنین درباره میزان فروش بلیت‌های نوروزی گفت: در شش روز 459 هزار بلیت نوروزی پیش‌فروش شده که این رقم رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین خرید و فروش اینترنتی بلیت هم 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز