خبرگزاری کار ایران

افتتاح طرح‌های آبرسانی به 216 روستا در سیستان و بلوچستان/ آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 126 روستا

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۵۹

همزمان با دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان سیستان و بلوچستان، با اعتبار ۳۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، دو پروژه آبرسانی روستایی بهره‌برداری و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی روستایی آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو هم‌زمان با هفته دوازدهم پویش سراسری #هرهفته_الف_ب_ایران در سفر امروز به استان سیستان و بلوچستان با حضور در روستای صدیق‌زهی چابهار، عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای منطقه چابهار را افتتاح کرده و به صورت هم‌زمان طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان را افتتاح کردند.

پروژه‌هایی که در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده شامل مجتمع آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب برای آبرسانی به ۱۸۵روستا در شهرستانهای چابهار و قصرقند و عملیات آبرسانی به ۳۱ روستا در شهرستانهای میرجاوه، مهرستان، خاش و سرباز است.

برای بهره‌برداری این پروژه ها که عملیات اجرایی آنها در سال ۱۳۹۵ آغاز شده به ترتیب ۱۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین در این سفر، پروژه مجتمع آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب شامل  ۶۰۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، مخازن ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و پکیج تصفیه آب به ظرفیت ۲۰۱ در ثانیه است که برای تامین آب شرب و بهداشتی ۱۸۵ روستا با جمعیت ۵۴ هزار و ۲۹۷ نفر به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی به ۳۱ روستا نیز شامل اجرای ۱۰۹.۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، دو حلقه چاه، یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و هفت باب مخزن هزار و ۴۰۰ متر مکعبی است که آب شرب و بهداشتی جمعیت ۵هزار و ۹۱۶ نفری این روستاها را تامین خواهد کرد.

در این سفر عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۱۲۶ روستا نیز که برای تامین آب شرب و بهداشتی ۳۶هزار و ۵۱۸ نفری این تعداد روستا در شهرستان‌های چابهار، خاش، سراوان، قصرقند، نیک‌شهر، سوران و سیستان آغاز شد با ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 این پروژه شامل اجرای ۴۶۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ، ۲۳ کیلومتر شبکه فرعی و احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز