خبرگزاری کار ایران

شکرچی‌زاده مطرح کرد:

زلزله بم مهندسی کشور را مبهوت کرد/استان کرمان گسل‌های مختلفی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۸۰

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی معتقد است که زلزله بم مهندسی کشور را مبهوت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده عصر پنجشنبه  در مراسم شانزدهمین سالگرد زلزله پنجم دی ماه ۸۲ در بهشت زهرای بم گفت: بم سرمایه ارزشمند جهانی است و ریشه در تاریخ سرزمین کهن دارد سرزمین نخلستانها و مکانی که حضور در آن توفیق می خواهد. اراده مصمم مردم، کمک‌های بین‌المللی و مردم بم کمک کردند شهر بم مستحکم‌تر ساخته شود.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: بم جزو اولین شهرهای کشور است که بیشترین درصد ساختمان اسکلت را دارد اما متاسفانه آنچه در بم کمتر مورد توجه قرار گرفته سیما و منظر شهر بم است.ارزش بم و میراث بزرگ به ساختمان بزرگ فلزی و بتنی نیست. آنچه بم را بم می‌کند سیما، نخلستان‌ها و ارگ قدیم بم است. سال گذشته گزارشی درباره طرح جامع و طرح تفضیلی بم به وزیر دادیم که دستور دادند به عنوان طرح ویژه با محوریت مرکز تحقیقات در دستور کار قرار گیرد.

شکرچی ادامه داد: باید برای حفظ نخلستان‌ها زمین مناسب برای جمعیت در حال رشد بم تامین شود زیرا نخل را با نفر تعریف می‌کنند همان‌طور که پیشینیان ما برای شمردن نخل نفر بکار می‌برند و یک نخل اگر بر زمین افتاد انگار انسان بر زمین افتاده است.

وی تاکید کرد: روز پنجم دی‌ماه در تقویم کشور روز ایمنی ساختمان‌ها و روز میثاق مهندسی کشور نام گرفت و ما از مهندسان انتظار داریم ساختمان‌های مقاوم بسازند زیرا استان کرمان گسل‌های مختلفی دارد و زلزله‌خیز است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز