خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایلنا :

زلزله‌زندگان هزینه اسکان موقت یا اتاقک را دریافت کرده‌اند/ انتشار عکس از اقامت در چادر در برف، شلوغ‌کاری ساکنان فصلی مناطق زلزله‌زده است!

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۶۸۴

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این شلوغ کاری‌ها مربوط به این افرادی است که در اولویت پرداخت تسهیلات بلاعوض نیستند و می‌دانند که چطور در مقابل رسانه‌ها شلوغ کاری و سیاه نمایی کنند.

حافظ باباپور در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتشار عکس‌هایی از مناطق زلزله زده مبنی بر اینکه در شرایط اقلیمی حاضر و بارش برف عده‌ای از زلزله‌زدگان هنوز در چادر مستقر هستند و اسکان موقت برای آنها انجام نشده است گفت: طبق گزارش نهایی در مناطق زلزله زده 3 هزار واحد تخریبی و 1500 واحد تعمیری بر جای مانده است که برای تمام این افراد نسبت به اسکان موقت اقدام شده است.

وی با بیان اینکه با دو روش برای اسکان موقت زلزله زدگان اقدام کرده‌ایم، گفت: اولین روش احداث اتاقک 12 متری برای زلزله زدگان است که خوشبختانه تمام مراحل ساخت و تحویل آن انجام شده است و هر خانواده ای که درخواست اتاقک 12 متری به عنوان اسکان موقت را داشتند در حال حاضر در این اتاقک‌ها مستقر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: روش دیگر پرداخت تسهیلات بلاعوض 10 میلیون تومانی به افراد به جای تحویل اتاقک 12 متری است عده‌ای از زلزله‌زدگان در خانه های اقوام خود مستقر شدند و به جای اتاقک 12 متری هزینه آن معادل 10 میلیون تومان از بنیاد مسکن دریافت کردند.

باباپور گفت: 300 نفر درخواست اتاقک 12 متری را داشتند که اتاقک ها به آنها تحویل داده شده است 2 هزار و 700 نفر درخواست تسهیلات بلاعوض 10 میلیون تومانی را داشتند که مرحله اول این تسهیلات به حساب آنها واریز شده است.

وی افزود: در مرحله اول سه میلیون تومان به حساب افراد واریز شده است و پرداخت 7میلیون تومان باقی مانده در مرحله دوم منوط به تحویل چادر به هلال احمر است که تاکنون 500 نفر با تحویل چادرها 7 میلیون تومان باقیمانده را هم دریافت کردند.

باباپور با تاکید بر اینکه متاسفانه عده‌ای به دلیل ترس از وقوع دوباره زلزله حاضر نیستند در خانه‌هایشان و یا در اتاقک‌های 12 متری مستقر شوند گفت: با بسیاری از خانواده ها دیدار کردیم که علیرغم وجود سرپناه هنوز در چادر اقامت دارند چرا که وقوع 70 پس لرزه ترس از اقامت در خانه را دارند .

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متاسفانه این افراد حتی سرمایه هوا را به جان خریدند و خطرات نصب بخاری گازی را در چادر قبول کردند اما حاضر نیستند در خانه های خود یا اتاقک‌های 12 متری ساکن شوند. البته همان روزهای اول در سراب یک خانواده که در چادر مستقر شدند به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند و از خانواده سه نفره دو نفر آنها درگذشتند.

وی گفت: احتمال دارد برخی از خانواده‌ها هم مرحله اول سه میلیون تومانی را دریافت کردند اما هنوز در چادر مستقرند چرا که به این پول نیاز دارند البته برای دریافت 7میلیون تومان دیگر باید چادرهای خود را تحویل دهند بنابراین راهی جز اسکان موقت در اتاقک‌های 12 متری را ندارند.

باباپور درباره تحویل کانکس به عنوان اسکان موقت عده‌ای از خانوار گفت: 60 واحد کانکس اهدایی به زلزله‌زدگان ارایه شده است که البته با توجه به اقلیم این منطقه اسکان در سازه فلزی مناسب نیست واقامت در اتاقک 12 متری بسیار بهتر است.

وی درباره هزینه ساخت اتاقک‌های 12 متری اظهار داشت: هزینه ساخت آن حدود 10 میلیون تومان است و اگر کمتر یا بیشتر باشد ما به‌التفاوت آن به خانوار پرداخت خواهد شد البته ارایه مصالح جدید از جمله بتن گازی به جای سیمان بتن به صورت عمده است تا هزینه ها کمتر شود.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تاکید بر برخی از سیاه نمایی‌ها در انتشار عکس‌هایی که خانواده‌های در برف در چادر زندگی می کنند گفت: اولویت ما برای پرداخت تسهیلات ده میلیونی بلاعوض و ارایه اتاقک دوازده متری به ساکنان و مقیمان منطقه است اما 40 درصد از صاحبان واحدهای تخریب شده افرادی هستند که سکونت فصلی در این منطقه دارند و قاعدتا در اولویت های این پرداخت ها نخواهند بود .

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از این شلوغ کاری‌ها مربوط به این افرادی است که در اولویت پرداخت تسهیلات بلاعوض نیستند و می‌دانند که چطور در مقابل رسانه‌ها شلوغ کاری و سیاه نمایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز