خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در گفت وگو با ایلنا:

راه‌آهن میانه-بستان‌آباد پایان آبان ماه افتتاح می‌شود/ کاهش ۵ ساعته سفر به تبریز با افتتاح خط جدید

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۷۲۱

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با بیان اینکه راه آهن میانه- بستان‌آباد پایان ماه جاری افتتاح می‌شود، گفت:‌ با احداث خط جدید، طول مسیر راه‌آهن تبریز کاهش پیدا می‌کند به طوری که از تهران تا تبریز حدود ۱۱۴ کیلومتر مسیر کوتاه‌تر می‌شود و زمان سفر هم تا پنج ساعت کمتر خواهد شد.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از افتتاح راه‌آهن میانه- بستان آباد تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: راه‌آهن میانه – بستان آباد بخشی از کریدور ترانزیتی میانه- تبریز است که یکی از سه کریدور ریلی کشورمان است که شرق آسیا را به غرب آسیا و به اروپا متصل می‌کند.

وی درباره زمان اجرای پروژه اظهار داشت: این پروژه هم مانند سایر پروژه‌های ملی و کلان کشور دچار تطویل زمان در طول اجرا شد اما از سه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی تمرکز جدی برای اجرای این پروژه داشت و توانستیم با اولویت‌گذاری پنج پروژه ریلی را در سال ۹۶ انتخاب و نسبت به احداث و بهر‌ه‌برداری آنها اقدام کنیم.

خطیبی ادامه داد: پروژه‌های راه‌آهن همدان، کرمانشاه، مراغه- ارومیه، قزوین- رشت و میانه- تبریز از مسیر جدید پنج اولویت وزارت راه برای تکمیل پروژه‌های ریلی بودند که چهار پروژه اول در سه سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند و پایان ماه جاری هم آخرین اولویت در پروژه‌های ریلی بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: اردیبهشت ماه سال ۹۶ راه‌آهن تهران- همدان، اسفند ماه ۹۶ راه‌آهن ملایر- کرمانشاه، آبان سال ۹۷ راه‌آهن مراغه – ارومیه و اسفند ماه سال گذشته راه‌آهن قزوین- رشت به افتتاح رسیدند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه طول پروژه راه‌آهن میانه- تبریز ۲۰۳ کیلومتر است که تا چند روز آینده ۱۳۲ کیلومتر آن یعنی مسیر میانه تا بستان آباد با حضور رئیس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

خطیبی ادامه داد: زیرساخت‌های راه‌آهن بستان آباد به سمت تبریز هم تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ریل‌گذاری آن آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مسیر تبریز خط قدیمی ریلی وجود داشت، گفت: با احداث خط جدید، طول مسیر راه‌آهن تبریز کاهش پیدا می‌کند به طوری که از تهران تا تبریز حدود ۱۱۴ کیلومتر مسیر کوتاه‌تر می‌شود و زمان سفر هم تا پنج ساعت کمتر خواهد شد. بنابراین جابه‌جایی بار و مسافر در خط جدید تسهیل می‌یابد.

خطیبی با اشاره به میزان جابه‌جایی بار و مسافر در افق ۲۰ ساله این طرح گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در افق این پروژه میزان جابه‌جایی مسافر به ۲ میلیون نفر در سال و میزان جابه‌جایی بار به ۷ میلیون تن می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز