خبرگزاری کار ایران

راهنمای ثبت‌نام طرح ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۹۹۵

بنیاد مسکن که مدیریت احداث 100 هزار واحد مسکونی از مجموع 400 هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن را دارد، با راه‌اندازی وب‌سایتی باعنوان «سامانه آباد» اقدام به ثبت‌نام متقاضیان در این طرح کرده است.

به گزارش ایلنا؛ بنیاد مسکن که مدیریت احداث 100 هزار واحد مسکونی از مجموع 400 هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن را دارد، با راه‌اندازی وب‌سایتی باعنوان «سامانه آباد» اقدام به ثبت‌نام متقاضیان در این طرح کرده است. این وب‌سایت در آدرس abad.bonyadmaskan.ir در دسترس قرار دارد. در ادامه راهنمای شرایط طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» و مراحل ثبت‌نام توضیح داده شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث 100 هزار واحد مسکونی را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده دارد. برای شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، شیراز، کرمان، کرج، کرمانشاه، مشهد، همدان، یزد و تمامی شهرهای جدید سهمیه منظور نشده است.

شرایط متقاضیان برای ثبت نام طرح ملی مسکن

  1. متقاضی و افراد تحت تکفل نباید قبلاً از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام مسکن و مسکن دریافت کرده باشند. به عبارتی در استعلام از سامانه مربوطه، فرم «ج» سبز باشد. (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)
  2. متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.
  3. زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن
  4. دارای سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا.
  5. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)
  6. توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک)
  7. امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تأمین هزینه های ساخت مسکن (250 میلیون ریال از این مبلغ همراه قسط اول وام بانک پس از اجرای فنداسیون و 50 میلیون ریال دیگر همراه قسط دوم وام بانک در مرحله اجرای اسکلت بازگشت داده می‌شود)
  8. توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را به میزان حداقل 15 میلیون ریال

امکانات طرح

  1. تسهیلات وام بانکی به مبلغ 750 میلیون ریال با نرخ 18% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت 10 سال پرداخت می گردد.

    تأمین زمین در شهرهایی که امکان آن فراهم شده باشد، با مقررات و ضوابط سازمان ملی زمین و مسکن عرضه می گردد.

  2. توجه: به دلیل محدودیت تأمین زمین دولتی، متقاضیانی که امکان تأمین زمین با کاربری مسکونی (سند به نام متقاضی) و قابلیت دریافت جواز ساخت از شهرداری و ترهین نزد بانک برای دریافت تسهیلات بانکی را داشته باشند در اولویت پرداخت تسهیلات وام بانکی قرار خواهند گرفت.
  3. در شهرهایی که تعداد متقاضیان واجد شرایط از سهمیه منظور شده بیشتر باشد، اولویت بندی از طریق قرعه‌کشی رایانه‌ای انجام می شود.

پایش و اطلاع‌رسانی

  1. متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه آباد پیگیری نماید.
  2. وضعیت متقاضی در هر مرحله از فرآیند ثبت نام از طریق سامانه پیام کوتاه (SMS) نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.
  3. اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال کنترل می‌شود.
  4. بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
  5. به متقاضیان از طریق پیام کوتاه جهت ورود به سامانه برای بارگذاری تصویر مدارک و اعلام زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن (جهت تطبیق و ارائه اصل مدارک) اطلاع‌رسانی می‌گردد.
  6. در شهرهایی که بیش از ظرفیت، ثبت نام صورت گرفته شده باشد متقاضیان از طریق سیستم رایانه‌ای قرعه کشی، تعیین اولویت خواهند شد.

مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن

  1. ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر(اجاره نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و....)
  2. ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
  3. ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
  4. ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت
  5. ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

مراحل ثبت نام در سایت

  1. در ابتدا وارد سایت سامانه آباد به آدرس abad.bonyadmaskan.ir شوید.
  2. ورود به بخش ثبت نام مسکن ملی: در این بخش اطلاعات کاملی درباره طرح در اختیار شما قرار می گیرد و پس از مطالعه آنها گزینه «متن بالا را با دقت خوانده ام و می پذیرم» را علامت بزنید و روی دکمه تایید کلیک کنید.
  3. با انتخاب گزینه تایید وارد صفحه ای دیگر می شوید که در آن طی ۱۰ مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید اطلاعات (شهر و محل سکونت/ مشخصات فرد متقاضی/ مشخصات خانواده فرد متقاضی شامل همسر و فرزندان/  سوابق سکونت در شهر مذکور/ تعهدات مالی / ملک مورد نظر) را وارد کنید.
  4. شایان ذکر است بررسی اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال و بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
  5. در آخرین مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان از طریق درگاه الکترونیکی به عنوان هزینه ثبت نام سامانه آباد پرداخت نمائید. این مبلغ غیرقابل استرداد می‌ باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز