خبرگزاری کار ایران

موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان ۰۶ تهران / ساخت پارک ۳۵ هکتاری در اراضی پادگان

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۸۷۱

برگزاری یازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که خروج پادگان ۰۶ تهران و طرح مرکز مدنی پاسداران در شورای‌عالی به تصویب رسید، گفت: تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار اراضی پادگان ۰۶ تهران و تبدیل آن به پارک برای منفعت عمومی نوید خوشی برای شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران است.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) و همچنین طرح ساماندهی تپه‌های سنندج در شورا به تصویب رسید، بر حفظ و حراست از تپه‌های موجود در شهرها به عنوان میراث‌طبیعی تاکید کرد و گفت: در این دوره، طرح‌های جامع به صورت مساله‌محور، تهیه و بازنگری می‌شوند.

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد: در بازنگری طرح جامع سنندج، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می شود. در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهرها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهرها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهرها مدنظر قرار بگیرد.

اسلامی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهرها با دیدگاه اجتماعی- اقتصادی حل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) به تصویب رسیده است، گفت: پادگان ۰۶ تهران بر اساس قانون خروج پادگان ها از شهرها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می شود و در زمین۵۰ هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت ۳۵ هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد.

همراهی ارتش، وزارت دفاع و موافقت فرماندهی معظم کل قوا

اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است، بیان کرد: منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار زمین های پادگان ۰۶ به تهران و تبدیل آن به پارکی برای شهر تهران، هدیه ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی ساخت اطلس‌مال در شمال شرق تهران را که دسترسی مناسبی هم برای آن اندیشیده نشده از طرح‌های نامناسب اجرا شده در کلانشهر تهران برشمرد و بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز