خبرگزاری کار ایران

رونمایی از بزرگترین نیروگاه سیار ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۹۳

بزرگترین نیروگاه سیار ایران به منظور تامین انرژی تاسیسات آب‌رسانی در مواقع اضطراری در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد دانش، مشاور معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح نیروگاه مذکور گفت: این نیروگاه دو ویژگی منحصر به فرد دارد؛ نخست سرعت راه اندازی آن است زیرا روی پنج تریلر طراحی و نصب شده است. ویژگی دیگر آن این است که بدون نیاز به هیچ تغییراتی به هر سطح و ولتاژی که نیاز باشد، متصل می‌شود.

وی افزود: این نیروگاه سیار توسط متخصصان آب و فاضلاب کشور طراحی شده است، قدرت آن 10 مگاوات است. به عبارت دیگر می‌تواند پاسخگوی نیاز 3000 خانه مسکونی با بار معمولی باشد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور در مورد علت ساخت این نیروگاه سیار توضیح داد: در چند سال اخیر حوادثی از جمله قطع برق در اهواز رخ داد که باعث شد شرکت آب و فاضلاب به این نتیجه برسد که برای تامین برق تاسیسات آبی یک مجموعه تاکتیکی و سریع ساخته شود. طراحی این نیروگاه حدود سه ماه زمان برد و قرارداد آن 30 میلیارد تومان بود. اما بر اساس نرخ‌های امروز بیش از 60 میلیارد تومان است.

دانش با تاکید بر این‌که ساخت این نیروگاه سیار به تولید انبوه نمی‌رسد، در مورد محل استقرار آن گفت: محل استقرار این نیروگاه مرکز مدیریت بحران در اصفهان است اما به هر جا که لازم باشد منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از تاسیس این نیروگاه سیار تامین برق تاسیسات آبرسانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز