خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی تاکید کرد:

نباید نسبت به اهمیت توسعه گلخانه‌ها غفلت کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۹۷

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید نسبت به اهمیت توسعه گلخانه‌ها غفلت کنیم.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان با قدردانی از اقدامات استاندار و مجموعه مدیریتی استان در مساله زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: دشمنان معاند در مساله زلزله تلاش می کردند دولت را در کمک به زلزله زدگان ناکارآمد جلوه دهند اما عملکرد در بخش مسکن، مسایل زیربنایی و کشاورزی در استان به خوبی مدیریت شد.

وی با بیان اینکه در پیشبرد طرح های اقتصاد مقاومتی نیز در همه زیربخش ها از جمله کشاورزی توفیقات ملموس و قابل توجه و خوبی حاصل شده، تصریح کرد: مقاوم کردن اقتصاد ملی برای همه کشورها از بدیهیات است و ما در کشور ایران هم باید با جدیت و از سال ها قبل در این موضوع با جدیت بیشتر ورود می کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال‌های اخیر، جدیت همه‌جانبه در موضوع اقتصاد مقاومتی باعث شده که علی‌رغم فشارهای دشمنان و تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط با ثبات و مناسبی قرار داشته باشد و اقتصاد کشور چندان متاثر از تحریم‌ها دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر منابع آب و خاک از استان‌های نمونه است، خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی استان کرمانشاه، دو برابر متوسط کشور و عمده خاک کشاورزی دشت‌های کرمانشاه از خاک‌های غنی و درجه یک کشور محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبود منابع آب، اشتغال و ارتقای تولید از جمله چالش‌های اصلی در کشور است، اذعان کرد: توسعه گلخانه‌ها یکی از راهکارهای مهم برای رفع بخشی از این چالش ها است.

وی اظهار داشت: کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، اشتغال قابل توجه و تولید با کیفیت و مناسب محصولات کشاورزی در خارج از فصل و با قابلیت صادراتی و ارزآوری از مزایای توسعه گلخانه ها است.

جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه گلخانه در استان و کشور بسیار جای کار دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به اهمیت توسعه گلخانه‌ها غفلت کنیم.

حجتی تصریح کرد: مراقبت و حداقلی کردن تخریب منابع طبیعی و محیط زیست باید در طرح‌های توسعه به خصوص معدن باید مورد توجه باشد.با پیگیری‌های انجام شده، صادرات نخود که از محصولات شاخص استان‌های غربی بخصوص کرمانشاه است آزاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز