خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی اعلام کرد:

فرصت ٤٥ روزه به اپراتورها برای افزایش کیفیت

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۷۲

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: در ابتدا قرار بر این بود تمامی اطلاعات سامان سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات (فرادید) در اختیار مردم قرار گیرد، اما تصمیم گرفته شد یک فرصت ٤٥ روزه به اپراتورها داده شود تا اقداماتی برای افزایش کیفیت خدمات خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم معرفی سامانه فرادید با بیان اینکه هدف این سامانه سنجش کیفیت اپراتورها برای بهبود خدمات به مردم است، افزود: حق مردم است بدانند چه سرویس‌های و با چه کیفیت و قیمتی وجود دارد تا براساس آن انتخاب کنند.

 وی ادامه داد: در فاز بعد، جمع آوری انعکاس نظر کاربران در دستور است که از طریق شماره تماس ١٩٥ یا راه‌های ارتباطی دیگر به دست ما می رسد.

 آذری جهرمی با تاکید بر اینکه تامین رضایت مردم میثاق‌نامه ما است، افزود: رصد اپراتورها چه در حوزه فروش و چه پشتیبانی نیز در این سامانه وجود دارد.

وی اظهار کرد: حدود شش هزار سنسور در شبکه متصل شده است تا اطلاعات مربوط به کیفیت اپراتورها را جمع‌آوری کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اپلیکیشن سلام نیز قابل نصب در موبایل‌ها برای این کار آماده شده است، افزود: اپلیکیشن سلام یک اپلیکیشن موبایل محور است که به کاربران اجازه می‌دهد که گزارش‌های مربوط به کیفیت اپراتورها را دریافت و آنها را با یکدیگر مقایسه کند.

وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه و اپلیکیشن به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی هستیم تا از طریق آنها بتوانیم مشکلات و گلوگاه‌ها را شناسایی کنیم.

وزیر ارتباطات با پذیرش این موضوع که بهبود کیفیت در اپراتورها اتفاق نیفتاده است افزود: به رغم اینکه سازمان تنظیم مقررات گزارش‌های مربوط به عملکرد اپراتورها را بر روی سامانه خود منتشر می‌کند اما ارتقای کیفیت چشمگیری در اپراتورها دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل چهار تا پنج ماه پیش از سازمان تنظیم مقررات خواستیم تا با راه‌اندازی سامانه‌ای گزارش و اطلاعات مربوط به کیفیت و قیمت اپراتورها را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم خود امکان انتخاب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از اپراتورها و همچنین در بدنه سازمان تنظیم مقررات از این موضوع ناراضی بودند گفت: این سامانه امکان مقایسه بین اپاتورها به مردم می‌دهد به همین دلیل برخی با شفاف‌سازی در این حوزه مخالف بودند.

آذری جهرمی ادامه داد: تذکراتی که به ما اپراتورها داده‌ایم بی‌نتیجه بوده و به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا روش دیگری را با راه‌اندازی سامانه فرادید و اپلیکیشن سلام در پیش بگیریم.

وی مهلت 45 روزه به اپراتورها را پیشنهاد رئیس سازمان تنظیم مقررات عنوان کرد و افزود: خواست من این بود که از همان ابتدای راه‌اندازی سامانه تمام اطلاعات کیفی و قیمتی اپراتورها در اختیار مردم قرار گیرد اما پس از مذاکره با 45 روز مهلت موافقت کردم.

آذری جهرمی با اشاره به گزارشات سازمان تنظیم مقررات اظهار کرد: البته تمام مشکلات به اپراتورها باز نمی‌گردد و گاهی مشکلات مربوط به مخابرات و زیرساخت‌ها است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از همان ابتدا که حکم رئیس سازمان تنظیم مقررات را زدم خواستار یک خروجی مناسب برای ارتقای کیفیت اپراتورها بوده‌ام، اظهار کرد: هر چند این سازمان گزارش‌های دوره‌ای بر روی پایگاه خود منتشر می‌کرد اما در طول شش ماه فعالیت انجام شده افزایش کیفیت در اپراتورها دیده نمی‌شود.

آذری جهرمی در پایان سخنان خود گفت: سامانه فرادید به شهروندان این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از کشور که هستند امکان سنجش کیفیت شبکه ملی اطلاعات و اپراتورهای موبایل و تلفن ثابت را داشته و بر اساس کیفیت و قیمت انتخاب داشته باشند تا بدین شکل رقابت بین اپراتورها نیز برای ارتقای کیفیت شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز