خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

صادرات تخم‌مرغ ایران به عراق، قاچاق نیست/ صادرات قطعی 11 هزار تن تخم مرغ به عراق از زمان اعلام پاکی ایران تا امروز

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۷۶

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: هر چند کشور عراق ورود تخم‌مرغ از ایران را به صورت رسمی نپذیرفته است، اما صادرات از کشور ما از مسیر قانونی انجام می‌شود و قاچاق نیست.

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه کشور عراق در راستای حمایت از تولید داخلی خود درخواست برای واردات تخم‌مرغ از ایران را به طور رسمی اعلام نکرده است، ‌اظهار کرد: عراقی‌ها به طور رسمی اعلام نکرده اند که خواهان واردات تخم‌مرغ از ایران هستند، اما صادرات ما به این کشور بر اساس درخواست عراقی‌ها و به صورت رسمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن  به عنوان یکی از متولیان صادرات تخم‌مرغ درخواست‌های متعددی از تجار عراقی‌ برای ارسال این محصول به کشور عراق دریافت می‌کند.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه صادرات تخم مرغ از کشور ما با تائید بهداشتی سازمان دامپزشکی کشورمان انجام‌ می‌شود، افزود: در هر حال میزان تولید تخم‌مرغ در کشور عراق کمتر از نیاز آن‌ها است به همین دلیل اگر ما درخواست تجار عراقی را پاسخ ندهیم سراغ کشور دیگری برای تامین نیاز می‌روند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موافقت سازمان دامپزشکی کشور عراق نیز برای واردات تخم مرغ از ایران اخذ شده است، گفت: به نظر می‌رسد موافقت سازمان دامپزشکی عراق برای واردات تخم‌مرغ از ایران اخذ نشده است، اما برای ورود تخم مرغ ایران نیز مانع تراشی نمی‌کنند.

ترکاشوند یادآور شد: نیمه اردیبهشت سالجاری سازمان جهانی بهداشت دام پاکی ایران از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به صورت رسمی در سایت خود اعلام کرد و کشور عراق نگران این موضوع نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن اطمینان خاطر داد که از آن زمان تا کنون هیچ موردی از بیماری گزارش نشده است.

ترکاشوند میزان قطعی صادرات تخم مرغ ایران به عراق پس از اعلام پاکی را 11 هزار تن عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز