خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با ایلنا:

کشتی آدریان دریا نیاز به هیچ اسکورتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۶۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به آخرین وضعیت کشتی آدرین دریا گفت: این کشتی در ادامه مسیر نیاز به هیچ اسکورتی ندارد.

علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این سوال که برخی‌ها مدعی هستند که توقیف کشتی بریتانیایی اقدام متقابل و گروکشی بوده حال اینکه مقام‌های ایرانی بارها اعلام کرده‌اند این کشتی به دلیل مسائل فنی و تخلفات محرز توقیف شده است، با توجه به شرایط آیا تصمیمی برای رفع توقیف کشتی بریتانیایی گرفته شده است؟ گفت: توقیف کشتی بریتانیایی پس از توقیف کشتی آدریان دریا – گریس وان- بوده است. اما نکته حائز اهمیت این است که کشتی بریتانیایی مرتکب  سه تخلف محرز شده است؛ اول اینکه ای او سی – رادار- کشتی در حال حرکت خاموش بوده و دومین تخلف این کشتی خاموش بودن جی پی اس آن بوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سومین تخلف این کشتی اظهار داشت:‌ یک تصادم دریایی هم وجود داشته که احتمال می‌دهیم با کشتی بریتانیایی مرتبط بوده چراکه آثار این تصادم بر روی بدنه کشتی بریتانیایی موجود است.    

تنگسیری در پاسخ به این سوال که آیا امکان اخذ جریمه به دلیل توقیف غیرقانونی آدریان دریا وجود دارد، تاکید کرد: اطلاعی در این باره ندارم و این موضوع را دولت و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی باید پیگیری کنند.

وی همچنین درباره حفاظت از این کشتی در مسیر آینده‌اش گفت: کشتی آدریان دریا نیاز به هیچ اسکورتی ندارد.   

گفتنی است، کشتی گریس وان که پس از رفع توقیف به آدریان دریا تغییر نام داده است، نفتکش ساخت کره و متعلق به روسیه است که در حال حاضر در اجاره ایران قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز