خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

آماده‌سازی «آدریان دریا» برای حرکت از تنگه جبل‌الطارق/ خدمه جدید در راه پیوستن به کشتی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۲۷

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت گریس ۱ یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: ایران در سال ۹۸ در اوج تحریم‌های ظالمانه توانست موفقیت‌های قابل توجهی را در بسیاری از حوزه‌ها کسب کند و در همه شاخص‌هایی که در حوزه دریانوردی با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، شاهد رشد پایدار در این حوزه بوده‌ایم.

وی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری و صادرات و واردات در بنادر کشورمان در سال جاری اظهار داشت: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر از ۶۰ میلیون تن عبور کرده است و در بخش صادرات از بنادر رشد ۶ درصدی و در بخش واردات رشد ۲۵ درصدی داشتیم.

اسلامی با بیان اینکه در تولید تجهیزات صنایع دریایی موفقیت‌هایی را کسب کردیم، اظهار داشت: ساخت شناورها در صنعت دریایی بیشترین سهم اشتغال را نسبت به سال‌های گذشته داشته است و امسال بیشترین حجم تولیدات تجهیزات دریایی را تجربه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم اثرگذاری تحریم‌ها در صنعت دریایی گفت: اوج اقتدار ایران در ربایش نفتکش کشورمان بود که به دلیل غیرقانونی بودن توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق انگلیس مجبور به رهاسازی این کشتی شد.

وی ادامه داد: مردم ایران اقدامات انگلیس در سال‌های گذشته را به یاد دارند و این اقدام را با اقدامات این کشور در سال‌های قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند و شاهد اقتدار ایران در سال‌های پس از انقلاب هستیم و خدا را شکر می‌کنیم توانسته‌ایم استقلال ایران را با عزت حفظ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به حضور ارتش و سپاه در آب‌های ایران که بیانگر اقتدار عظیم ایران است، افتخار می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تعیین تکلیف خدمه کشتی گریس۱ اظهار داشت: نام این کشتی از گریس۱ به آدریان دریا تغییر کرده و این کشتی با پرچم ایران تردد خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کشتی خدمه دارد به این معنا که خدمه جدید در راه پیوستن به کشتی است و به زودی آدریان دریا تردد خود را آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز