خبرگزاری کار ایران

امیر خانزادی:

کشتی هپینس با اسکورت نیروی دریایی ایران وارد کشور شد/ دوران بزن دررویی برای دشمنان در منطقه تمام شده است/ توان ساخت ناوشکن‌ و زیردریایی‌های مدرن در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۸۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که دزدان دریایی واقعی یعنی آمریکا و انگلیس تجهیزات خود، ناوهای هوایی و دریایی را به دلیل هراس از ایران 300 مایل دورتر از آبهای ایران مستقر کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیرحسن خانزادی در مراسم گرامیداشت روز دریانور و روز جهانی دریانوردی با تاکید بر اینکه ملتی که در آن شهادت ارزش است هیچ هراسی از دشمن ندارد و دشمن نمی‌تواند در آن ناامنی ایجاد کند، گفت: در طول چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه صنعت دریایی بوده‌ایم و حمل و نقل کالا و تجارت و ترانزیت از دریا در حال گسترش بوده است.

وی افزود: در این میان مباحثی مانند فناوری باعث تغییرات اساسی در صنعت دریایی شده است به طوری که بنادر، کشتی‌ها و نظامات موجود در عرصه دریا و دریانوردی متاثر از آن بودند و پیچیدگی صنعت دریایی افزایش یافته است.

با توسعه ظرفیت‌های دریایی اقتصاد پایدار شکل می‌گیرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه با توسعه ظرفیت‌های دریایی، اقتصاد پایدار شکل می‌گیرد و مرز امکان تولید ملی رشد پیدا می‌کند، گفت: با تمام اینها انتظار داریم ظرفیت‌های دریایی کشور مطابق با فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب که همان موضوع تمدن سازی است مورد توجه قرار بگیرد و بیشتر از گذشته در دستور کار باشد.

امیرخانزادی ادامه داد: ‌دریا و دریانورد تفکیک‌پذیر نیستند و این دو نیازمند بستر مهمی از جمله امنیت هستند که رهبری هم بارها به این مقوله تاکید داشته‌اند و گفته‌اند که اگر امنیت نباشد تمام دستاوردهای بشری غیرقابل دسترس خواهد بود.

وی از ورود کشتی هپینس به کشورمان خبر داد و گفت: روز گذشته کشتی هپی نس با افتخار وارد مرزهای دریایی کشورمان شد و از لحظه‌ای که این کشتی دچار مشکل شذه بود نیروی دریایی ارتش در کنار شرکت ملی نفتکش بود و روز گذشته هم با اسکورت این کشتی را از تنگه باب المندب وارد آب‌های کشورمان کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه اسکورت این کشتی به دلیل مصون ماندن از دزدان دریایی منطقه نبوده است، اظهار داشت: اسکورت این کشتی برای حفاظت آن از دزدان دریایی واقعی که آمریکا و انگلیس در راس آن هستند بوده است.

آمریکا و انگلیس؛ دزدان دریایی واقعی

وی تاکید کرد: امروز شاهد آن هستیم که دزدان دریایی واقعی یعنی آمریکا و انگلیس تجهیزات خود، ناوهای هوایی و دریایی را به دلیل هراس از ایران 300 مایل دورتر از آبهای ایران مستقر کردند.

امیرخانزادی با مقایسه وضعیت دریایی کشورمان در طول یک سال گذشته با حال حاضر گفت: از روز جهانی دریانوردی سال گذشته تا امسال حوزه دریایی کشورمان دچار هجمه بی‌سابقه استکبار جهانی شد و دریاهای آزاد در این مدت بسیار پرتنش بودند و در این شرایط همکاران نیروی دریایی ما به طور قطع حضور پررنگ‌تری داشتند. 

افزایش تعداد ناوگروه‌ها در منطقه به 13 ناوگروه

وی افزود: در حالی که در سال‌های گذشته شش ناوگروه در منطقه حاضر بود امسال تعداد ناوگروه‌ها را به 13 ناوگروه رساندیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای دریایی ارگان‌های مختلف بیش از 500 روز به صورت شبانه‌روزی در نقاط مختلف دریایی حضور داشتند گفت: حضور ما این بار پیچیده‌تر، آگاه‌تر و با چشمان بیدار بود تا مهمترین بستر مورد نیاز دریانوردان یعنی امنیت برقرار شود.

امنیت در تمام آب‌های تحت مالکیت ایران برقرار است

امیرخانزادی با تاکید بر اینکه آن چیزی که استکبار به دروغ از وضعیت دریایی کشورمان نشان می‌دهد تا خلیج فارس، تنگه هرمز را ناامن نشان دهد سراسر کذب است، گفت: امروز امنیت در تمام آب‌های تحت مالکیت ایران برقرار است و در کنار این تلاش شبانه‌روزی حضور نیروهای سایر مجموعه‌ها در گشت‌های دریایی و سایر مجموعه‌‌ها مجموعه اطلاعاتی، موشکی، جنگ الکترونیکی به صورت شبانه‌روزی باعث شد تا هیچ مشکلی در منطقه به وجود نیاید و زنجیره امنتی تکمیل شود.

امیر خانزادی تاکید کرد: در این مدت از هر لحظه حضور دشمن در هر نقطه اطلاع داشتیم و این دورایستایی ما امکان فرار به دشمنان را نداد.

دوران بزن دررویی تمام شده است

وی تاکید کرد: دیگر دوران بزن دررویی تمام شده است و بیگانگان نمی‌توانند به منطقه نفوذ کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: دقیقا در زمانی که دشمن تلاش می‌کرد به ما چنگ و دندان نشان دهد توانستیم زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند را وارد آبهای ایران کنیم و این نگرانی و هراس را از امکان ساخت تجهیزات در داخل کشور را در دشمنان دیدیم  و پایش کردیم.

وی افزود: در این مدت حتی یک فروند و یک دستگاه از تجهیزات دریایی ایران در اسکله قرار نداشت و تمام ناوگان ایران برای حفاظت از منطقه در آب بودند که این نشان از آمادگی نیروی دریایی کشورمان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز