خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایمیدور بیان کرد:

اکتشاف ۶۰۰ هزار کیلومتری نقشه هدف ایمیدرو است

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۵۵۶

مدیرعامل ایمیدور بیان کرد: ما به ساخت داخل و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک اعتقاد داریم و بر این باوریم که با راه‌اندازی مجدد معادن کوچک می‌توان بخش معدن کشور را متحول کرد ضمن آنکه همزمان در بحث بازسازی و طرح‌های توسعه معادن بزرگ نیز فعال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا خداداد غریب‌پور، مدیرعامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت‌های این سازمان در سال جاری گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اولویت ما اکتشاف است زیرا این امر سنگ بنای توسعه در بخش معدن است و خوشبختانه مورد توجه کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفته است.

غریب پور ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما فعال‌سازی معادن کوچک است که به همین منظور کمیته‌های اجرایی در ایمیدرو تشکیل شده و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است. همزمان نقشه راه معدن که حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی است تا 19 درصد تکمیل شده و به صورت ماهانه نیز رصد می‌شود.

وی ادامه داد: ما به ساخت داخل و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک اعتقاد داریم و بر این باوریم که با راه‌اندازی مجدد معادن کوچک می‌توان بخش معدن کشور را متحول کرد ضمن آنکه همزمان در بحث بازسازی و طرح‌های توسعه معادن بزرگ نیز فعال خواهیم بود.

مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد: بر اساس افق چشم‌انداز 1404 سازمان گسترش صنایع معدنی باید 16 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید جذب کند که این نیازمند یک تلاش جمعی است. اکتشاف انسان مطابق برنامه 300 هزار کیلومتر پیش بینی شده که با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ که در قالب کنسرسیوم متشکل شده‌اند این امر صورت خواهد پذیرفت.

غریب‌پور تصریح کرد: هدف ما اکتشاف در وسعت شش هزار کیلومتر است که به واسطه آن ظرفیت سرمایه‌گذاری را در این بخش افزایش بدهیم.

وی با اشاره به نقشه راه معدن گفت: این نقشه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده دارای 72 راهبرد است که سهم سازمان ایمیدرو 33 راهبرد یا 46 درصد و برای تحقق این راهبردها 145 هدف تعیین شده که ما اکنون توانسته‌ایم در این بخش به پیشرفت 30 درصدی برسیم.

غریب پور در پایان تصریح کرد: امسال 3.5 میلیارد دلار در برنامه سازمان ایمیدرو قرار دارد و تمام تلاش این سازمان این است که از ظرفیت بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز