خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت بازرگانی، محلی برای ردوبدل کردن امتیاز و سیاست‌بازی بین دولت و مجلس است/ نمایندگان در آستانه انتخابات به دنبال کارهای پوپولیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۵۴۲

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که فرصت آزمون و خطا نداریم. از طرف دیگر انتخابات مجلس نزدیک است و برخی نمایندگان برای بیشتر دیده شدن و تبلیغات، از حرف‌ها و عملکردهای پوپولیستی بهره می‌گیرند.

علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، احیای دوباره این وزارتخانه و گرفتن مسولیت‌های واردات و صادرات از وزارت جهاد و صنعت گفت: اینگونه تصمیم‌های کلان باید با مطالعه و بررسی کارشناسی دقیق صورت بگیرد نه اینکه فقط به واسطه فشار دولت و رئیس جمهور آن هم در شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دارد و تاکنون چنین شرایطی را تجربه نکرده است.

وی ادامه داد: هنگام انحلال وزارت بازرگانی، شرکت بازرگانی دولتی که یکی از مهمترین بخش‌های کشور در حوزه واردات و تامین اقلام اساسی بود به وزارت کشاورزی و افردای که تاکنون کار بازرگانی نکرده بودند منتقل شد، افرادی که قرار نبود این قبیل کارها را انجام دهند و هیچ گونه آشنایی با امور بازرگانی ندارند و هنوز هم نتوانستند به خوبی از پس این کار بر بیایند.

شریعتی افزود: اگر معاونت‌هایی که مربوط به این حوزه بودند اعم از آنهایی که در وزارت صمت و کشاورزی  مشغول بودند به درستی کار خود را انجام داده بودند، می‌شد با این استدلال که اکنون، زمان دادن قدرت و اختیارات بیشتر به این حوزه است، این تفکیک را انجام داد. اما وضعیت بازار و واردات و صادرات کشور چیز دیگری می‌گوید، هرچند آقایان دلیل درست انجام ندادن وظایف خود را تحریم‌ها اعلام می‌کنند. جالب آنکه حالا می‌خواهیم به همین افراد قدرت و اختیارات بیشتری بدهیم.

وی ادامه داد: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که فرصت آزمون و خطا نداریم، از طرف دیگر انتخابات مجلس نزدیک است و برخی نمایندگان برای بیشتر دیده شدن و تبلیغات، از حرف‌ها و عملکردهای پوپولیستی استفاده می‌کنند و حالا یک وزارتخانه صفر کیلومتر که احتیاج به وزیر، معاون و مدیر کل جدید دارد، وارد سپهر سیاسی کشور می‌شود و دوباره باند بازی و جناح بازی شروع خواهد شد و در این بین فقط بازرگانان هستند که قربانی می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: فراموش نکنیم این نمایندگان همان افرادی هستند که هنگام اعلام برنامه‌های وزیر برای سنگین‌ترین وزارتخانه دولت و برای زودتر رفتن به خانه، شروع به فرستادن صلوات کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز