خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری:

الکامپ وضعیت حوزه ICT کشور را به تصویر می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۳۳۸

معاون رئیس جمهوری گفت: الکامپ وضعیت حوزه ICT کشور را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد مسیر رشد در حوزه‌های علمی و فناورانه به سرعت طی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری درباره برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ و حضور فعال جوانان در بخش‌های مختلف و ارائه ایده تا محصول در این دوره از نمایشگاه افزود: این افراد ضمن آن‌که کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌کنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد کشور نیز اهتمامی جدی دارند.

وی درباره تحولی که استارتاپ ها در اقتصاد ایجاد کرده‌اند، گفت: کارآفرینان جوان فعال در استارتاپ‌ها ارزشمندترین سرمایه برای زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هستند. این افراد جدید، کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند و با نوآوری و خلاقیتی که دارند تحولی شگرف در اقتصاد کشور و عرصه کارآفرینی ایجاد می کنند، جوانان تحصیلکرده و خلاق مهمترین سرمایه برای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور به شمار می‌روند و این نسل توانمند با توسعه شرکت‌های خلاق خود تحولی جدی در کار آفرینی کشور ایجاد می‌کنند.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری امسال نیز به‌عنوان یکی از حامیان اصلی این تحول و ایجاد کننده زیست‌بوم کارآفرینی در این نمایشگاه حضور دارد، غرفه معاونت علمی و فناوری با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ایجاد شده و سعی دارد با اطلاع‌رسانی حمایت‌های معاونت علمی از فعالیت‌های فناورانه، زمینه را برای رشد بیشتر فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند.

ستاری بیان کرد: این استارتاپ‌ها تحولی بزرگ را به راه انداخته‌اند. اکنون بر فراز قله‌ای ایستاده‌ایم که بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۶ هزار استارتاپ در حوزه‌های مختلف فناوری افتخارآفرینی می کنند، راه جدید برای تحول جامعه به مدد تزریق نوآوری است، تحولی که توسط شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به جامعه تزریق می‌شود و این شیرین‌ترین میوه‌ای است که از تلاش دولت برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به یادگار می ماند.

وی ادامه داد: الکامپ وضعیت حوزه ICT کشور را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد علی‌رغم همه مشکلات موجود با اتکا به نیروی انسانی مسیر رشد در حوزه‌های علمی و فناورانه به سرعت طی می‌شود، تحول به راه افتاده و جوانان خلاق و نوآور با فعالیت‌های استارتاپی خود رفاه و امنیت را برای تک تک افراد جامعه به ارمغان آورده اند.

دستاوردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک فناوری در سالن ۷ غرفه ۱۶۳ به مخاطبان این نمایشگاه عرضه می شود.

شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی، دولت و استارتاپ ها در این نمایشگاه دور هم جمع شده اند تا در تابستان داغ، ایده ها و محصولات فناورانه حوزه الکترونیک و کامپیوتر کشور را نمایش دهند. این نمایشگاه از امروز (۲۷ تیر) تا ۳۱ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد فناورانه در کشور است و در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد شکل گرفته است. این نمایشگاه تخصصی همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز