خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی در نشست خبری الکامپ:

اطلاعی از ماین‌کردن بیت‌کوین برای چین ندارم/ محدودسازی کاربران در شبکه ملی اطلاعات تصور غلطی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۵۹

وزیر ارتباطات گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و اجلاس مشترک، افزایش تبادلات منطقه‌ای و تلاش برای ایجاد یک منطقه قوی‌تر و بزرگ‌تر در حوزه دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد جهرمی در نشست خبری  الکامپ 25 گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و نیز اجلاس مشترک، افزایش تبادلات منطقه‌ای و تلاش برای ایجاد یک منطقه قوی‌تر و بزرگ‌تر در حوزه دیجیتال است.

سیستم عامل هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع کاربران است

آذری جهرمی با اشاره به لزوم توسعه دیجیتال با توجه به تحریم‌ها، اظهار کرد: مذاکره با کشورهای همسایه و منطقه، گامی در راستای حرکت با اتکا به توانمندی‌ها خود، بدون وابستگی به کشورهای اروپا و امریکا است.

وی ایجاد سیستم عامل برای تلفن‌های همراه را بسیار مهم دانست و افزود: ایجاد سیستم عامل هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع کاربران است، همچنین منافع توسعه دهندگان نرم افزار را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه سیستم عامل منطقه‌ای از مذاکراتی بود که در دستور کار ما با سایر وزرا قرار داشت.

محدودسازی کاربران در شبکه ملی اطلاعات تصور غلطی است

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه تصور غلطی درباره شبکه ملی اطلاعات وجود دارد افزود: محدودسازی کاربران و جلوگیری از دسترسی آنها به سرویس‌های جهانی یک تصور غلط است که در بین مردم شکل گرفته است.

 وی یادآور شد:  در سند ملی شبکه ملی اطلاعات تاکید شده که ارتباطات جهانی موثر حفظ شود.

مصاحبه فیروزآبادی را نخوانده‌ام

 آذری جهرمی در پاسخ به شائبه‌های پیش آمده بعد از صحبت‌های فیروزآبادی درباره مستقل نبودن شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: من مصاحبه دبیر فضای مجازی را نخوانده‌ام اما به نظر می‌رسد مطالب عنوان شده تکذیب شده است. هنوز آمار دقیقی از نظارت مرکز ملی فضای مجازی بر روند توسعه شبکه ملی اطلاعات منتشر نشده است.

باید عقب‌ماندگی در راه‌اندازی سرویس VDSL را جبران کنیم

وزیر ارتباطات درباره تبدیل ADSL به VDSL اظهار کرد: متاسفانه وضعیت خوبی در شبکه ارتباطی ثابت نداریم به همین دلیل امیدواریم با راه‌اندازی سرویس VDSL عقب‌ماندگی در این بخش را جبران کنیم. سرویس VDSL تا کابینت خط مشترک تلفن به‌صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت از طریق سیم مسی خواهد بود.

وی یکی از دلایل اینکه 30 درصد از مشترکان تنها به اینترنت 2 مگ دسترسی دارند را فاصله زیاد خطوط مسی تا مرکز مخابرات عنوان کرد و افزود: 16 درصد از مشترکان می‌توانند اینترنت 8 تا 16 مگ دریافت کنند که در صورت راه‌اندازی و توسعه سرویس VDSL مشکل سرعت برای بیشتر مشترکان حل خواهد شد.

افزایش سرعت اینترنت تا 40 مگابیت بر ثانیه

این مسئول نام طرح راه‌اندازی VDSL و توزیع پورت مربوط به آن را سرویس سورینو عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سرویس متوسط سرعت اینترنت به 40 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند. این سرویس همچنین ظرفیت واگذاری 2 میلیون پورت در سراسر کشور را دارد.

استفاده از کارت‌بانکی به جای کارت‌سوخت اشکال فنی ندارد

آذری جهرمی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره وجود اشکالات فنی برای استفاده کارت بانکی به جای کارت سوخت گفت: هیچ اشکال فنی در حوزه استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت وجود ندارد. تنها موضوع مطرح شده در این ارتباط ناهمخوان بودن کارت بانکی با فرایند فعلی توزیع سوخت است.

سیگنالی از وجود مشکل در ترابرد دریافت نکرده‌ایم

وی همچنین درباره مشکلات ترابورد اپراتورها اظهار کرد: در حال حاضر هیچ سیگنالی از وجود مشکل در ترابرد دریافت نکرده‌ایم و ترابرد کار خود را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد.

وزیر ارتباطات یکی دیگر از موضوعات مورد بحث را رمز ارزها عنوان کرد و افزود: سیاست‌گذاری درباره رمز ارزها مربوط به شورای پول و اعتبار است و اجرای آن نیز در دست بانک مرکزی قرار دارد.

تکنولوژی‌سازی رمز ارزها تنها وظیفه وزارت ارتباطات

آذری جهرمی تنها وظیفه وزارت ارتباطات را تکنولوژی‌سازی رمز ارزها برشمرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم اما برای به کارگیری آنها باید منتظر تصمیم بانک مرکزی باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره ارز دیجیتالی منطقه‌ای برای تحصیل در تجارت و گذر از تحریم‌ها گفت: وزارت ارتباطات تنها می‌تواند برای تولید و تکنولوژی مربوط به ارز دیجیتال با سایر کشورهای منطقه همکاری کند اما درباره نحوه استفاده تجاری آن در منطقه باید بانک مرکزی تصمیم‌گیری کند.

اطلاعی از ماین کردن بیت‌کوین برای چین ندارم

وزیر ارتباطات همچنین درباره شایعه‌ای مبنی بر صدور مجوز ایران برای کشور چین برای ماین کردن بیت‌کوین گفت: درباره صحت این خبر اطلاعی ندارم اما می‌توان در حوزه استخراج ارز دیجیتال و صادرات مجازی برق در ساعت‌های غیرپیک ورود کرد و برای کشور ارزآوری مناسبی داشت.

آذری جهرمی در پایان افزود: البته این برق نباید در شبکه انتقال و توزیع باشد و فایل‌ها نیز کنار نیروگاه‌ها استقرار پیدا کنند ضمن اینکه نرخ مشخصی باید برای فروش برق در این حوزه تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز